dag nr. zoveel datum 22-8-2012 Camping La Tordera - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu dag nr. zoveel datum 22-8-2012 Camping La Tordera - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

dag nr. zoveel datum 22-8-2012 Camping La Tordera

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

22 Augustus 2012 | Spanje, Malgrat de Mar

22-08-2012, Camping La Tordera, Malgrat de Mar, Spanje
Vandaag eens een keer het luie gat opgetild en naar de laptop gebracht om een berichtje te schrijven voor het vakantielogboek. Spanje beleeft de 15e dag van de derde hittegolf dit jaar. Het went inmiddels en we staan gelukkig aan zee met een verkoelend briesje. Het is nu 21.30 uur en de thermometer staat op 26,8 graden C. In het binnenland van Catalonië wordt de 40 graden met gemak overschreden.Aan het eind van deze week zal het weer naar verwachting omslaan. Hopelijk met niet al te veel natuurgeweld. Eind augustus kent men hier zomeronweer waar je toch wel van opkijkt. Zeker na zo’n periode van hoge temperaturen.
We leven nog steeds simpel en vooral relaxt. Lekker eten en drinken, lezen, uitgaan en veel kletsen met bekenden van diverse nationaliteiten. We hebben ons eetpatroon wat aangepast zodat er minder op tafel komt en we toch genoeg hebben. Ons dagelijkse uur aquagym helpt ook om ernstige vetvorming te voorkomen.
Heel langzaam maken we plannen voor de thuisreis. Op maandag 3 september vertrekken we hier en gaan dan langzaam via Frankrijk naar het noorden. We weten nog niet wanneer we thuis zullen zijn, rond het einde van diezelfde week denken we.
We vinden dit allebei een van onze mooiste vakantiereizen en hebben overigens ook besloten dat vaker te doen, maar dan met een camper. Komen onze plannen uit onze verkeringstijd toch nog uit: Na onze pensionering in een camper rondtrekken als moderne nomaden.

• 22 Augustus 2012 - 22:00

Patricia En Ad:

He vakantiegangers. Leuk weer eens iets te horen. Ook hier is het te warm geweest weekend over de 30 graden en dat is heel wat in dit kikkerland. Gelukkig gaat de temperatuur naar benenden wat natuurlijk met regen eindigt. Volgens mij hebben jullie inderdaad de mooiste vakantie gehad spreekt wel uit jullie dagboek wat wij leuk vonden om te lezen. Wij wensen jullie nog een leuke vakantie en ben benieuwd naar de plannen voor een camper. Ik weet nog wel een paar leuke te staan. Groetjes vanuit de Stille Wille

• 23 Augustus 2012 - 07:54

Marie-Jose:

hallo, het is grappig! Arianne vroeg van de week nog waarom jullie geen berichtjes meer plaatsten. Lekker hoor zo'n vakantie! Moet je zeker vaker doen. De tijd van hard werken gewoon achter je laten en genieten zoveel als je kunt. En van mij had het best warm mogen blijven. We hebben nu weer een hoop wind ook en die is hier altijd koud. We zullen het wel mee gekregen hebben, liefst leven als zigeuners, ik kan me daar ook wel in vinden. Dag hoor, fijne vakantie nog, liefs Marie-Jose

• 23 Augustus 2012 - 09:02

Ton:

Wel leuk om zo tegen het eind van jullie vakantie weer eens iets te horen. Ik dacht al dat het eindrelaas in de Fly-Inn te horen zou zijn; niet dus.
    Ik hoor allemaal verhalen over vreselijke bosbranden in Spanje, hopelijk hebben jullie daar geen last van gehad.
    Ons groepje (49) vertrekt rond de 13e september naar Vinon, dus het zal erom hangen of we elkaar nog voor die tijd spreken.
    Prettige voortzetting van jullie vakantie !

• 23 Augustus 2012 - 13:12

Marie-Jose:

Hallo, ben ik nog een keer. De plant heet campsis. Ned. naam trompetbloeier. Kreeg net de tweede brief. Hij is wel als eerste geschreven. Ga hem gauw lezen. Dag hoor, liefs Marie-Jose

• 23 Augustus 2012 - 17:49

Tiny En Henri:

Leuk weer wat van jullie te horen na ons bezoek aan La Tordera. We vielen niet helemaal in een "gat" maar een klein beetje wel. Vanuit jullie reden we naar Avignon, maar daar was het zo druk dat we verderop een rustige camping hebben opgezocht. Dat viaductje heb ik maar vermeden. Ook in de buurt van Gap hebben we nog gestaan bij een groot meer. Daarna via Turijn richting Porlezza voor een dag of 5 en daarna via Zwitserland en Zuid Duitsland naar Almelo alwaar we afgelopen vrijdag aankwamen. Maandagmiddag de 21e waren we weer thuis.
    We zien elkaar weer en we zullen het dan o.a. wel hebben over de voor- en nadelen van een camper.
    Goede en veilige reis terug.
    T & H.

• 24 Augustus 2012 - 14:17

Marja En Peter:

Hoi Magda en Johan,

Wat hebben jullie toch een heerlijke tijd.....!!!
    Komen jullie als jullie thuis zijn jullie verhalen een keer vertellen bij ons bij onze zelfgemaakte Tapas

xxx marja en peter

• 27 Augustus 2012 - 21:57

Lientje:

Hoi genieters,

leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben! En wat betreft die hitte....................... geniet er maar van.
    Hier is de temperatuur lekker maar de natuur laat al zien dat de herfst in aantocht is. De nachten worden al frisjes.
    Dus jullie gaan voor een camper. Ben benieuwd om te horen wat voor jullie de doorslag heeft gegeven.
    De scholen zijn hier al weer even begonnen, ik heb al met heel wat (oud)collega's gesproken en iedereen zit alweer in het ritme. De eerste woensdag van het schooljaar is de Cas. gestart met een ontbijt voor alle kinderen en leerkrachten en iedereen die wilde mocht in pyama komen. Tevens is het nieuwe logo getoond en een nieuw schoollied gepresenteerd. Het was een groot succes.
    Ik wens jullie nog heeeeeeeeeeeeele fijne weken en vooral genieten.
    Groetjes,
    Lientje en natuurlijk ook van Eddy