Week 6, deel 1 - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Week 6, deel 1 - Reisverslag uit Isla Cristina, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Week 6, deel 1

Door: Johan en Magda

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

27 Mei 2013 | Spanje, Isla Cristina

Week 6, deel 1dag 33 en 34
25 en 26 mei, Camping La Giralda, Isla Cristina
Voor het eerst de fietsen afgeladen en gebruikt. Dat beviel eigenlijk goed. Even in het dorp geweest en daar op de boulevard terechtgekomen. Daarna een terrasje gepikt en 's middags lekker gelezen.
Op zondag is er markt en die hebben we uiteraard bezocht. Veel kleding, maar ook aanbod van plaatselijke kokkelvissers en kersentelers. Gewoon een kruiwagen vol rijpe kersen, dan naar de markt en ze daar voor een prikkie verkopen. Binnen een mum was de kruiwagen leeg. Magda heeft haar garderobe weer aangevuld. Het topstuk van de collectie was een keurig net shirt van een soort gehaakte stof voor 1 euro. Daarna nog een koffie en een pilsje om de thuisreis weer gesterkt te aanvaarden. Nog even en we worden echte fietsmaniakken. In de middag heerlijk aan zee gelegen, tussen de lage duintjes. Het water is nog te koud om te zwemmen. De echte woestelingen die het toch probeerden toonden aan dat het zooooo koud was.... In het restaurant van de camping een onverwacht goede maaltijd voorgeschoteld gekregen: om jullie lezers even het kwijl door de mond te laten lopen: voorafje - gamba's, 1e gang- gemixte salade, 2e gang - frites met rijst met een soort tuinboontjes, 3 e gang - voor mij zwaardvis en voor Magda tonijn en dat overgoten met een aardige Rioja. De koffie werd vergezeld met amandellikeur en kaneellikeur uit de streek. En we vinden de koffie hier uit het zuiden al zo lekker! Kun je nagaan dat we op gezellige wijze thuiskwamen. Om kort te zeggen prima gegeten en op zijn Hollands voor een prikkie.

• 27 Mei 2013 - 18:25

Ad En Patricia:

Luitjes

Gamba's, zwaardvis, en tonijn klinkt niet slecht, maar als je geen verse kokkels koopt dan heb je dus echt een gaatje in de kop!!!!

Wij hebben zojuist spagetti a la Adje gegeten en voor zometeen een oirschots koffie likeurtje bij de koffie. Jawel wij hebben het ook niet slecht. En wij mogen morgen weer gewoon werken!!

Geniet er van en doe voorzichtig.

• 27 Mei 2013 - 19:22

Julia Van Akkerveken:

hoi
    ik zie wel dat het goed met jullie gaat lekker eten goed drinken wat wil je nog meer .
    en de koopjes van Magda ,geweldig .veel plezier verder gr

• 28 Mei 2013 - 09:35

Bertie:

Ha globetrotters,
    Jullie zijn al een heel eind op dreef. Wat een boel genieten! Nou ja afgezien van de pikgraage birds natuurlijk.
    Magda ik hoop dat je inmiddels niet meer schichtig om je heen hoeft te kijken. Flaneer lekker langs het strand in je €1,00 shirtje. Prachtig weer gewenst en een mooie interessante reis verder.
    Liefs,
    Bertie

• 28 Mei 2013 - 11:18

Marie-Jose:

Hallo, dank je wel voor het doorsturen van warm en zon. Het is alleen jammer dat het maar 2 dagen was. We krijgen nu weer 2 dagen regen en daarna moet het voorlopig goed zijn. Je kunt dus weer netjes voor de dag komen, Magda. Hadden ze er geen 2? Dan kon je samen naar het feest. Dag hoor, liefs

• 28 Mei 2013 - 22:49

Albery En Brigitte:

Hoi genieters
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen, jullie hebben echt het vakantie gevoel. Bij ons moet dat nog behoorlijk groeien. En Magda is je hoofd weer een beetje geheeld en van de schrik bekomen. Het zal je maar overkomen. Geniet er maar lekker van, daar in het zuiden.
    veel groetjes

• 31 Mei 2013 - 14:23

Hennie:

hoi hoi,alleerst bedankt voor de hartrstikke leuke kaarten (voor)elly en mij leuk poesje hoor ! wat heb je weer een koopje met een shirt voor 1 euro,leuk hoor kan je weer een deur intrappen!leuke verhalen trouwens en jullie genieten ervan zo te lezen fijn hoor!zie nu dat er veel fouten in zitten maar jammer dan moet nu de tuin snel maaien anders gaat het weer regenen doeii liefs hennie

• 31 Mei 2013 - 22:14

Tiny En Jen Gelissen Vanuit Salamanca:

We hebben met veel genoegen gelezen waar jullie uithangen. Zoals we lezen gaat het jullie goed.
    We lezen wel weinig over het weer maar wel over het lekkere eten, koopjes en fietstocht. We zijn nu zelf
    ook onderweg.Tot nu toe 17 dagen onderweg waarvan 15 dagen regen. Nu 2 dagen zon in Salamanca.
    Het plan is door de reizen naar Cadiz en omgeving. Hoe bevalt het camperen? In Salamanca hebben we een zelfde soort Hobby-camper gezien. Ziet er goed uit! We willen toch ook nog eens terug naar Las Lomas. Gr. Tiny en Jen Gelissen

• 31 Mei 2013 - 22:14

Tiny En Jen Gelissen Vanuit Salamanca: