17 juni, Torre del Mar - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 17 juni, Torre del Mar - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

17 juni, Torre del Mar

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

17 Juni 2014 | Spanje, Torre del Mar

Dinsdag 17 juni, Torre del Mar
Vandaag onze laatste dag op deze camping. Speciaal aan deze camping zijn de toiletgebouwen. Ze staan anderhalve meter lager dan de camping en de schoonmaakster heeft er een soort plantenkas van gemaakt. Het ziet er erg leuk uit. Ze heeft de planten zelf gestekt en opgekweekt en er bloeit altijd veel. Morgen gaan we bijtijds weg. Dan zullen we ook een paar dagen geen internet hebben.
Enkele dagen geleden hebben we vanaf het strand een grootse politieactie gezien. Iedereen dacht dat het om drugssmokkel ging, maar het bleek slechts de bedoeling om enkele werklozen die stiekem een vislijntje hadden uitgelegd te betrappen. Een storm in een glas water zogezegd. Gelukkig hebben ze een man of zes inclusief een snelle patrouilleboot van de straat kunnen houden. Wat overigens zeker voor de boot wel prettig was. Wel leuk om leden van de Guardia Civil met verrekijkers als indianen achter palmen te zien sluipen. Het blauw is hier groen en dus ook niet op straat te zien. Zou het ermee te maken hebben gehad dat het in de buurt van een naaktstrand was......
In het weekend kwamen plotseling een zestigtal kinderen van Scouting langs die op de camping een paar dagen door zouden brengen. De jongsten van 5, die werden door hun rugzakken bijna achterover getrokken, de oudsten ongeveer 12 jaar en nog wat ertussen in. Het ging er gezellig, maar gedisciplineerd aan toe. De leiding had er ook zichtbaar plezier in.
Gisteravond voor het laatst deelgenomen aan de petanca wedstrijden. Twee verloren en twee gewonnen. Te weinig voor een prijsje. Wel een flesje wijn mee kunnen nemen. Een aardig gebaar: voor wie niet in de prijzen valt worden een paar flessen wijn verloot.
Gisterochtend was het een paar uur bewolkt en hebben we de laatste boodschappen gedaan. Daarna knapte het weer snel op en hebben we er alsnog een stranddagje van gemaakt.
Vanavond gaan we uit eten na de camper opgeruimd te hebben. Dat kost ons nu wel een half uur: fietsen opladen, vloerlap wegdoen, waslijn opruimen, koelkast inruimen, voorraadkast opruimen. Zorgen dat er niks door de camper kan vliegen. Water innemen en wc legen doen we morgenvroeg. Het weer is goed met een bries uit het westen.

• 18 Juni 2014 - 12:31

Marie-Jose:

Hallo, wat een onweersbui al niet kan doen! Ik kijk vanmorgen naar de plantjes buiten en er zitten bloemen in de bolletjes. Ze doen het dus wel! Ik zal er een foto van maken als ze op hun mooist zijn, dan kun je ze nog een keer zien. Goede reis vandaag, liefs Marie-Jose

• 18 Juni 2014 - 14:30

Gabrielle :

Leuk een plantenkas in het toiletgebouw. Mest genoeg... Leuk idee voor thuis?
    Hier groeit ook alles als kool: rond de 20 gr. met af en toe een buitje. Ik pluk om de dag een emmertje aardbeien.
    Goede reis!

Groetjes,
    Gabrielle

• 20 Juni 2014 - 14:06

Wout En Leny Plaisier:

Jullie zijn weer aan het verkassen ,zo als ik lees maak je wat meer daar ,wel een afleiding .Ik heb het wat slechter ,moet Maandag aan mijn rechter hand een operaties ondergaan heb wel wat schrik er voor en Wout moet 3 weken alles doen ,leuk he .nu groetjes en geniet er van. xxx