Eerste deel - Reisverslag uit Toul, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Eerste deel - Reisverslag uit Toul, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Eerste deel

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

22 Oktober 2014 | Frankrijk, Toul

Zaterdag 18-10
Na wat inpakwerk vertrokken vanuit Veldhoven. Eerst een bezoek gebracht aan onze nieuwe Hobby-dealer om daar wat spullen te kopen voor een reparatie aan een sierstrip. Omdat de autoweg naar Maastricht vanwege een ongeval geblokkeerd was zijn we naar het oosten afgebogen. We kwamen vroeg in de middag terecht op een camperplek bij Mönchengladbach, waar we heerlijk in de zon gezeten hebben bij een temperatuur van rond de 24 graden Celcius. Tegen de avond nog een wandeling door het slotpark gemaakt. Een prima plek alles bij elkaar.
Zondag 19-10
Het weer blijft prachtig en we hebben dan ook besloten tot een korte rit om lekker van de zon te genieten. We hebben de rest van de dag doorgebracht op een camperplek bij een stuwmeer in de buurt van Echternach (Luxemburg), uiteraard na eerst getankt te hebben. Dat scheelde nogal: de prijs was 1,115 euro/liter diesel. Het werd deze middag zelfs nog wat warmer. Voor de maandoktober toch wel een heel erge uitzondering. De vooruitzichten zijn wat minder.
Maandag 20-10
Na een mooie tocht door de Eifel zijn we naar onze bekenden in Heusweiler gegaan. Die zijn ver in de tachtig en zullen waarschijnlijk niet meer de reis naar Veldhoven maken. Het was weer even ouderwets gezellig met Kaffee und Kuche. Gelukkig waren we zo wijs geweest om pas een half uur van te voren te bellen, anders waren er onder stress en met veel moeite weer extra inkopen gedaan.
Na het middaguur zijn we verder gegaan richting zuiden. We laten het Zwarte Woud maar even links liggen, vanwege de grote regenkansen en buigen af naar Straatsburg in Frankrijk. De Vogezen blijken een prachtige streek. Bij de camperplaats naast de Jeugdherberg werden we ontvangen door een gepensioneerde vrijwilliger de de zaak regelde, schoon hield en voor het brood zorgde. Een uitstekende voorziening. Het weer is nog steeds goed en zonnig ondanks de sombere verwachtingen.
Dinsdag 21-10 Straatsburg
Weersvoorspelling: Zware windstoten en bakken regen. We zijn gewapend met regenkleding per openbaar vervoer wat hier prima geregeld is, naar het oude centrum gegaan. Gelukkig hield de wind het droog en af en toe kwam zelfs de zon door. Wel is de temperatuur wat gezakt. Straatsburg heeft een mooi, compact centrum. We hebben wat rond gekeken, ook in de "slaapkamer" van de daklozen die hier echt onder de bruggen slapen. We kwamen er toevallig langs. Na lekker gegeten te hebben zijn we weer naar de camper gegaan. De hele dag is het toch droog en af en toe zonnig gebleven. Wel waait het stevig. Na een kort buitje is de zon weer doorgebroken. Hebben we toch nog een mooie dag gehad. Voor vanavond waarschuwde de meteo voor storm en veel regen. We zien wel. We zitten lekker binnen. Morgen maar naar het westen, richting Nancy of Toul.
Woensdag 22-10 Toul
Vandaag op ons gemak vertrokken naar Toul. Een prachtige rit door de Elzas en een stuk van Lotharingen. We zijn hier op weg naar Spanje vaak langs gekomen, maar hebben deze mooie streek nooit bezocht. Komt dus goed uit. We staan op een betaalde camperplek met stroom nog net binnen de stadsmuren van het oude centrum en daar wandelen we vanmiddag heen. We zullen daar ook zoeken naar een internetverbinding. Het is droog, maar zwaar bewolkt en de wind is erg koud. Buiten is het net 10 graden. Wat een verschil met het laatste weekend. Toen zagen we 25 graden op de thermometer.

• 22 Oktober 2014 - 16:35

Marc Teeuwen:

Hoi Magda en Johan.

Mooie reis toegewenst!
    Waar gaat de Hobby jullie deze keer brengen??

Groet,

Marc

• 22 Oktober 2014 - 17:56

Ad En Patricia:

Ja hoor, precies 6 weken thuis geweest en nu al weer op pad. Waardeloos!!!!
    Gisteren de 21e Snoeri op een pasende wijze naar het crematorium gebracht. Het was er gruwelijk druk. Vanwege het stormachtige weer geen fly-bye van de 314. Het enige smetje op een waardig afscheid.

Geniet er van zolang je kunt. Doe voorzichtig.
    Ad en Patricia

• 22 Oktober 2014 - 22:09

Marie-Jose:

Hallo, het voordeel van in de Noordkop wonen is dat het niet uitmaakt of het in de rest van de wereld ineens een stuk kouder wordt. Dat is het hier toch wel. Afgelopen weekend viel ontzettend tegen. We hadden de bbq toch al niet buiten gezet. Het was niet koud, maar door de wolken en de wind was er niets aan. Zondags ook nog regenbuien erbij. Daarna werd het langzaam herfst, maar ons huis stond vanmorgen nog keurig op ons adres, dus viel het allemaal nog wel mee. In het zuidwesten ligt een hogedrukgebied, dus daar moet je zijn! Fijne dagen nog, dag liefs

• 23 Oktober 2014 - 12:25

Marja En Peter:

Hoi Magda en Johan,
    Laten Peter en ik het er nu net over gehad hebben even naar jullie te gaan; zijn de vogeltjes weer gevlogen.... Groot gelijk !!! We zien elkaar weer een andere keer. We gaan vast voor de deur liggen...
    xxx marja en peter

• 24 Oktober 2014 - 09:43

Ed En Jolanda Mosterd:

Hallo Magda en Johan,

Wij wensen jullie een hele goede reis en geniet van alles wat weer op jullie pad komt en dat is vast weer veel!
    Een beetje jaloers zijn wel toch wel op jullie, maar onze tijd komt vast en zeker ook nog wel!
    Als jullie terugkomen, moeten we wel weer eens afspreken en bijpraten!!

Veel, heel veel reisplezier en groetjes.

Ed en Jolanda