20-5 Segovia NW van Madrid - Reisverslag uit Segovia, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 20-5 Segovia NW van Madrid - Reisverslag uit Segovia, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

20-5 Segovia NW van Madrid

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

20 Mei 2016 | Spanje, Segovia

19-5 Sepulveda (NO van Segovia)
Een prachtige rit gemaakt! Eerst 20km kaarsrechte weg, dan de snelweg op de bergen over die de hoogvlakte van Aragon afsluiten en dan nog eens 20 km rechte weg gevolgd door zo'n 70 km over landwegen aan de voet van de Siërra de Guardarra met als hoogste top de besneeuwde Pico de Lobo. Wat kan Spanje toch een uitgestrekte leegte zijn. De autoradio vond zelfs geen zender meer. Het is wel een erg mooi landschap met af en toe een okerkleurig dorpje waar je niemand buiten ziet. Om een uur of drie kwamen we bij het bergdorpje Sepulveda aan waar we blijven slapen. Een wat suf stadje dat in de weekenden leeft van de Madrilenen die hier zuiglam en speenvarken komen eten. Dat is een in zijn geheel in een houtoven gebraden lammetje of biggetje van ongeveer 3 weken oud. Een soort gebakken foetus dus. Je krijgt het in zijn geheel op je bord met wat frites. Meer niet. Een echte lekkernij uit Castilla y Leon, de autonome provincie die we inmiddels binnen gegaan zijn. Magda heeft zich bij het lopen prima geweerd. Dat is heel bewonderenswaardig. Ze zegt dat het steeds iets beter gaat.
We hebben vandaag een mooi uitzicht op het natuurgebied met een ravijn waar de rivier door stroomt. Toch is alles niet zo mooi als bij Alquezar of Albaracin. We zijn verwend!
Als we even een ijsje eten buiten, hangen er een stel lammergieren boven ons in de thermiek. Smerige beesten met een spanwijdte van 2 meter en een kale nek. Daarmee kunnen ze makkelijk via de anus de ingewanden van een karkas uiteten. Ik durf hier dan ook niet op mijn buik liggend een dutje te doen. Je kan niet weten....
Morgen via de canons naar Segovia. Onderweg zien we vast veel kastelen.

20-5 Segovia
Vandaag eigenlijk een foute keus gemaakt in de route naar Segovia. De weg was stijl en hoog en de omgeving viel tegen. Ik deed er Magda zeker geen plezier mee. Later werd het wat gemakkelijker, behalve in de stadjes waar we door moesten. Om 11:15 uur kwamen we bij de Atierenvechtersarena aan, de camperplaats, daar wordt een presentatie van automerken gehouden met een 25tal eettenten. We zijn te voet naar het centrum met aquaduct gegaan. De buschauffeur zei dat het maar 5 min lopen was, maar dat bleek toch wel 20 minuten te zijn. We zitten nu op een terras bij te komen en eten ook maar wat. Morgen eerst naar een grote Centro Comercial om een IPad te kopen, als ze die hebben tenminste.

• 20 Mei 2016 - 16:27

Henniemerks:

gda en Johan,heb net al jullie verslagen gelezen. Al weer een heleboel meegemaakt helaas ook mindere (bedoel natuurlijk die inbraak) vreselijk wat een ervaring weer. hier alles goed en het weer gaat ook de goede kant op.Wens jullie nog een hele goede en fijne vacantie toe groetjes hennie.

• 21 Mei 2016 - 06:35

Marie-Jose:

Hallo, dat komt mooi uit dat er ook meteen iets te doen is! Ik ken dat van die 5 minuten. Ze zeggen er nooit bij of je het lopend aflegt of per straalvliegtuig. Mooi he als de sneeuw nog op de bergen ligt! We hebben hier een beetje half-half weer. net niet lekker genoeg om buiten te zitten, maar onze tuintjes krijgen weer water. Tot nog toe niet heel veel, maar toch. Fijn weekend! Liefs.