22-5 Zafra(110km noord van Sevilla) - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 22-5 Zafra(110km noord van Sevilla) - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

22-5 Zafra(110km noord van Sevilla)

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

22 Mei 2016 | Spanje, Zafra

21-5 Talavera de la Reina( west van Toledo)
Vannacht ondanks de vreet- en zuipfeestelijkheden rond autopresentaties toch heerlijk rustig geslapen. Na middernacht was alles rustig. Daarna zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan om een IPad te scoren. Weer niet te krijgen.
Toen via Avila,waar we flink verkeerd reden, de Sierra de Gredos over. Vorig jaar kruisten we hier een oude Romeinse weg, nu hebben we een wat oostelijker route gevolgd. Tijdens de rit belde André van de Plus in Veldhoven om te vragen of Magda het door haar aangevraagde cadeautje aan buurvrouw Jacqueline wilde komen overhandigen. Dat had ze aangevraagd omdat die zo'n goede mantelzorger is voor haar vader Guust. Gaat dus helaas niet door omdat we in Spanje zitten en Magda daar persoonlijk bij moest zijn. Jammer!
In Talavera bleek een reusachtig winkelcentrum te zijn waar ze bij Carrefour helaas net de laatste IPad verkocht hadden. Wel de adressen van die winkels in Huelva gekregen. Proberen we het daar maar weer.
Op de camperplaats heeft Magda de was gedaan en we zitten te wachten tot die droog is. Vlakbij is de brandweerkazerne, een Romakampje en een bar. De Roma moeten hun water op de camperplaats in plasticflessen halen. Blijft voor hen dus tobben.
Inmiddels is de lucht betrokken. Benieuwd of we nog een onweersbui krijgen. Het is meer dan 32 graden, dus we zouden er niet van opkijken.
Het centrum is op 20 minuten lopen. We zien wel of we daarheen gaan of naar ons eigen barretje.
Morgen richting het zuiden naar Zafra. Dan zouden we maandag in Isla Cristina zijn op Camping Giralda. Dat is wel ver vooruitkijken. Misschien nemen we een andere route. We zien wel.

22-5 Zafra (110 km noord van Sevilla)
Vandaag met bewolkt weer een saaie reis over snelwegen gemaakt. We zijn door Extramedura gereden, het land van ooievaars, gieren en andere roofvogels, paarden en stieren. Het vee loopt min of meer los op de dehesa, de Spaanse weide met kurkeiken. Superdroog lijkt het niet.
We hebben gegeten bij een klein plaatsje in de uitgestrekte leegte. Magda was weer goed op dreef: vanochtend en nu eigen broodjes gebakken in onze wonderpan. Lekker!
Toch maar besloten niet de omweg over Badajoz te maken, maar vanwege het weer af te buigen naar het zuiden. Bovendien is het volgens de reisgidsen geen extra afstand van 100 km waard. Ook brandde er een sensorlampje wat aangaf dat de remblokken vervangen moesten worden. Terwijl die pas gecontroleerd waren. Toch een minder prettig idee als je in de bergen rijdt. Dan is de keuze voor de snelweg geen slechte in zo'n geval. Op de camperplaats bleek het om een losgeschoten draad van de sensor te gaan linksachter. De remblokken waren in orde en ons karretje trok geen enkele kant op bij remmen en stond snel genoeg stil. Draadje doorverbonden, lampje uit!
In Zafra staan vlakbij het Feestterrein. Prima plek met de Policia Local vlak bij. Het was zondagsmarkt en we zijn voor sluiting daar nog even overheen gelopen. Magda scoorde voor een paar euro een mooi truitje waar ze heel blij mee was. Het staat haar goed. Helaas konden de schoenenkramen haar niet aan een paar stappers helpen. Schoenen zat, maar niet wat ze wilde en in haar maat.
Straks lopen we richting centrum om het ons bekende barretje met WiFi te bezoeken. Zafra is best een leuke stad met in het centrum al de Andalusische sfeer. Op de markt werden we ook al met "amigos" aangesproken. Dat deed weer goed. Ondanks een verfrissend briesje is het toch algauw 29 graden in de camper. De zon schijnt hier weer als vanouds. We letten er goed op dat we genoeg drinken, wat geen straf is. Nu eerst siësta houden.

• 22 Mei 2016 - 20:37

Ad En Patricia :

Controle lampjes moet je gewoon afplakken met zwarte tape, lampje brand wel maar je ziet het niet, probleem opgelost!!!!

Veel plezier nog.
    Ad en Patricia

• 23 Mei 2016 - 07:49

Marie-Jose:

Nou als ik die temperaturen zo hoor, is het niet slecht! het wordt hier vandaag en morgen maar 16 graden. En het giet en onweert. Je kunt hier weinig was drogen buiten. En een zonnesteek zullen we ook niet krijgen. Fijn dat de wagen toch in orde is, je remmen moeten inderdaad wel oke zijn. Ik zag trouwens op de foto ook wel een aardige auto! maar een beetje lastig als het kouder wordt. Dag hoor, veel plezier!

• 23 Mei 2016 - 08:35

Jacqueline:

Hoi! wat leuk Magda,dat je voor mij een mantelzorgcadeautje heb aangevraagd!
    Geen enkel probleem dat ik het niet krijg. Ik moest er om lachen!
    Ik vind het al heel fijn dat je aan mij denkt!
    Lees regelmatig en met veel plezier de reisverslagen.

groetjes buurvrouw Jacqueline

• 23 Mei 2016 - 09:47

Jolanda En Ed Mosterd:

Hoi Johan en Magda,

Fijn dat we zo op de hoogte gehouden worden van jullie reisavonturen.
    Veel plezier jullie en een voorspoedige reis verder.

We genieten van jullie uitgebreide verhalen hoor.

groetjes
    Ed en Jolanda