2-6 Colmenar (50 km noord van Malaga) - Reisverslag uit Colmenar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 2-6 Colmenar (50 km noord van Malaga) - Reisverslag uit Colmenar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

2-6 Colmenar (50 km noord van Malaga)

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

04 Juni 2016 | Spanje, Colmenar

1-6 Isla Cristina camping Giralda
Vandaag weer eens een berichtje van ons. De laatste week was bijna eentonig te noemen: Strand, markt, borrel, lekker vis eten en verder weinig andere opzienbarende dingen. Het dorp ligt op fietsafstand en het is hier vlak. Onze huisbar is aan een straat met hoge palmen en daar kun je ook kleine porties vis etc. krijgen. De bocquerones gingen er weer goed in. Dat is een soort gefrituurde zoute spiering die je in zijn geheel kunt eten. Alleen de kop is eraf gehaald. Heerlijk!
Het weer is inmiddels goed geworden, de wind is wat gaan liggen en de temperatuur is ruim boven de 25 graden. De oceaan is nog net te koud om in te zwemmen, maar wat pootjebaden gaat al heel goed.
We vertrekken hier aanstaande zaterdag. Waarschijnlijk via Sevilla richting Malaga.

2-6 Meson Los Moriscos (Colmenar)
Op de oude route naar Malaga terechtgekomen bij een Ned. Hotel met camperplaats. Prima plek met heel vriendelijke mensen uit Gemert die het hotel runnen. Echte Brabantse gezelligheid. Het eten was goed en redelijk geprijsd. Een frisse bries op het terras maakt het goed toeven, zeker met een lekker pilsje en een paar tapas die erbij geserveerd worden. Het uitzicht is adembenemend en doet de lange reis over snelwegen gauw vergeten. Gelukkig waren de laatste km over een mooie weg die we morgen verder gaan verkennen.
De zomer is hier nu echt begonnen: de oleanders op de snelweg staan in bloei en de eindeloze velden met zonnebloemen geven kleur aan het nu verdorrende landschap. We voelen ons toch een beetje uitverkoren.
Morgen via de oude bergweg naar de kust via Malaga.

• 04 Juni 2016 - 21:15

Marie-Jose:

He hallo, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zonnebloemen gezien. De oleanders hier zijn trouwens ook nog niet zo ver. Wel in de knop, maar nog niets open. Goede reis voor morgen! Liefs

• 09 Juni 2016 - 16:01

Henniemerks:

Hoi hoi weer n paar verslagen van ullie gelezen,leuk hoor.Marie-Jose is wel veel trouwer dan ik,sorry.En mijn oleander heeft alleen maar blad niks geen knoppen helaas ,maar het is al n oud exemplaar dus??? heel veel groetjes en een goede voortzetting van jullie reis hou-doe

• 12 Juni 2016 - 11:54

Ed En Jolanda:

Hallo Johan en Magda,

Na een weekje fietsvakantie met een vriendin door Friesland, weer thuis en jullie vakantieverslagen
    gelezen en het ziet er allemaal aanlokkelijk uit.

Wij gaan 24 juni a.s. ook met een huurcamper op pad voor 2 weken naar de Ardèche Frankrijk.
    We hebben nu een Mac.Louis MC4-60. Het zegt ons allemaal weinig maar jullie vast veel meer!
    We hebben er veel zin in en het schiet al weer lekker op. Ed is er dubbel en dwars aan toe, heeft
    erg hard gewerkt afgelopen jaar.

Een goede voortzetting van jullie reis!

groet
    Ed en Jolanda