13-7 Camping La Tordera, Malgrat de Mar - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 13-7 Camping La Tordera, Malgrat de Mar - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

13-7 Camping La Tordera, Malgrat de Mar

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

13 Juli 2016 | Spanje, Malgrat de Mar

13-7 Camping La Tordera, Malgrat de Mar
Het leven gaat hier rustig verder. Het weer houdt zich goed met zon, een bries en wel hoge temperaturen. Het strand wordt wel steeds wat kleiner.... De branding is op 15 meter vanuit ons bed goed te horen.
Gisteren zijn we met de camper op pad gegaan naar Girona om bij de Mediamarkt een nieuwe E-reader te kopen. Het scherm van de vorige had het begeven. Gelijk boodschappen gedaan en vooral zware en grote zaken gekocht. Zo'n verplaatsing van een camper die ingericht is voor een langer verblijf blijkt toch nogal voeten in de aarde te hebben. Alles vastzetten, de lappen van ramen etc.
Helaas hadden we vergeten de stekker van het kookplaatje uit het stopcontact te halen, wat resulteerde - na de stroom weer aangesloten te hebben- in een erg warm bed en een doorgebrand snoer. Gelukkig geen echte fik, maar wel een rotlucht en gesmolten rubber. Waarschijnlijk is de knop voor aan en uit en de warmteregeling wat gedraaid bij het opstapelen van de boodschappen op bed. Het had toch wel anders af kunnen lopen, maar de schade viel mee. Met een kroonsteentje kun je veel oplossen. Wanneer we weer bij een Chinese Bazar komen kopen we wel weer een ander snoer.
Elke dag gaan we na ons ochtendbad in zee naar het zwembad om dan onder leiding van Didad, onze badmeester, deel te nemen aan een of andere vorm van aquagym. Het ziet er wat bejaardentoestand uit, maar het houdt het lijf tenminste wat beter in beweging. En tenslotte hebben we er de leeftijd voor. En als wij niet komen gaat het waarschijnlijk niet door omdat we meestal met maar 3 deelnemers zijn.
De dagelijkse petanquewedstrijden leveren wel regelmatig een fles olijfolie op, maar het houdt nog niet over. Het algemene niveau is hier toch hoger dan bij ons. We houden er de moed maar in.

• 14 Juli 2016 - 08:13

Marie-Jose:

Hallo, fijn dat jullie weer helemaal in je ritme zitten! De zomer houdt hier nog steeds niet erg over. Soms een goede dag er tussen, waar we dan maar meteen van profiteren. De campings in Nederland zullen niet erg vol worden als het zo door gaat. Dag hoor, veel plezier daar, liefs Marie-Jose