13-5-17 Leucate - Reisverslag uit Leucate, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 13-5-17 Leucate - Reisverslag uit Leucate, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

13-5-17 Leucate

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

13 Mei 2017 | Frankrijk, Leucate

11-5-17 Gannat (noord van Clermont Ferrand)
Ik schrijf mijn bericht terwijl het giet. Koud is het niet, maar toen we onderweg waren is het begonnen te regenen en het lijkt erger te worden Debreis schoot ook al niet op: veel tweebaanswegen met vrachtwagens envaakmzin om te stoppen voor koffie, lunch of zomaar.
Gannet is een niet-toeristisch stadje met een middeleeuwsmcentrum. De camperplek stelt weinig voor en staat inngeen enkele campergids. Ik heb hem gevonden op een franse site en het is vlakbij het ouse centrum. We kenden hem nog van een vorig bezoek. Gezien het weer zal het wel een tv- en leesavond worden. Morgen weer verder, hopelijk schijnt de zon dan weer.

12-3-17 Ste Eulalie de Cernon
We zitten te internetten bij de VVVop de parking van het indrukwekkende viaduct van Millau. Wat is dat een reuzenkarwei geweest. Het is smaakvol. Enorm hoog en lang. We moesten voor het gebruik van de brug 12,00 betalen. Het weer is buiig. We gaan morgen naar de zuidfranse kust. Vannacht slapen we in een bergdorpje zo'n 25km. zuidelijk van hier. En dat blijkt een schot in de roos: een parkeerplaats met goede voorzieningen bij een Tempeliersburcht. Die ligt diep in een dal. Helaas zijn de terrasjes nog dichr, maar ik kon wel brood bestellen bij de plaatselijke kruidenier. Alles is ouden vooral kleinschalig dus ook goed te lopen voor Magda. Die is nu een heerlijke maaltijd aan het bereiden, terwijl ik nog mag genieten van de avondzon vergezeld van een van mijn laatste blikjes Bavaria.

13-5-17 Leucate
Vandaag vlot naar Leucate gereden, boodschappen voor het weekend gescoord en Collie en Rieneke ontmoet. Samen gegeten en geborreld en met Duitse kennissen een paar potjes petanque gespeeld. Magda kon bijpraten met Rieneke en heeft ook nog de was gedaan. Het weer houdt zich vandaag prima. We zijn van plan tot dinsdag hier te blijven. Vooral Magda vindt het fijn eens een vaste stek te hebben na een paar dagen reizen. Het uitzicht is prachtig. We kijken over het water naar de besneeuwde Pyreneeen.

• 14 Mei 2017 - 08:52

Marie-Jose:

Hallo, fijn dat jullie zo goed opgeschoten zijn! Ik kan me niet herinneren dat je moet betalen voor het viaduct van Millau, maar het scheelt wel een heel stuk met rijden. Vind het wel jammer dat de leuningen op dusdanige hoogte zitten dat je niet naar beneden kunt kijken. het is goed dat het regent. Onze plantjes in Monclar moeten ook water krijgen! Hier is het erg wisselvallig, maar niet koud meer. Ik wens jullie veel plezier daar en goede verdere reis, liefs

• 14 Mei 2017 - 11:23

Stef:

Hoi Magda en Johan,

Maak er een mooie reis van en geniet ervan !

Met vr. gr. Jolanda, Stef, Anouk en Lysanne Franken, Breda

• 15 Mei 2017 - 09:26

Ed En Jolanda Mosterd:

Hoi Johan en Magda,

Een heerlijk zomerreis gewenst hoor en geniet er maar van.

groetjes
    Ed en Jolanda

• 18 Mei 2017 - 09:56

Els Van Der Mark:

Dag lieve Magda, ik wens je een mooie reis met een groot aantal genietmomenten!

Liefs van Els.