8-6-2017 Van Salamanca naar Cordova - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 8-6-2017 Van Salamanca naar Cordova - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

8-6-2017 Van Salamanca naar Cordova

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

08 Juni 2017 | Spanje, Córdoba

6-6-2017 La Alberca, 80 km nw van Placencia
Een wat onverwachte reis gehad. Vanochtend met wat motregen vertrokken van de camping bij Salamanca. Later werd het toch mooi weer. We zouden naar de plaats Ciudad Rodrigues gaan. Helaas wees de Garmintrut ons over een tweebaansweg, terwijl er toch duidelijk een kaarsrechte snelweg liep. Dat doorkruiste de planning: vroeg op de camping en dan het stadje bezoeken.
Halverwege de route maar aangepast om dan na flink wat navigatiewerk van Magda terecht te komen bij La Ponderosa. Stond als camperplek genoemd die door twee oude mensen gerund zou worden. Nu werd dit gedaan door een jonger stel. Het leek net het tv- programma "Ik vertrek". We werden door een Vlaams sprekende Spaanse dame ontvangen. De prijzen waren zo laag dat we er maar gegeten hebben ook. Een goede beslissing. We kregen uitgelegd hoe de platvis in een papje gefrituurd behoorde te worden. En dat alles werkelijk in de middle of nowhere voor 9 euro pp. De reisplanning weer herzien en de bergen ingereden. Eerst een 35 km over een met steeneiken begroeide vlakte en dan omhoog naar 1100 meter. We staan boven het dorp La Alberca. Dat hebben we bezocht: heen was gemakkelijk te doen. Terug was een ander verhaal, maar Magda heeft zich uitstekend geweerd. Hier lijkt de tijd te hebben stilgestaan. Alles ziet er nog uit als in de 18e eeuw. Het is wel erg op toeristen ingesteld na een financiele injectie van de EU volgens de borden. Het is hier heel rustig en de natuur is prachtig.

• 09 Juni 2017 - 07:48

Marie-Jose:

Hallo jullie 2, lijkt me wel prettig om je aan te passen aan vroeger. Gemakkelijker dan de toekomstige tijd! Gisterenavond was het al behoorlijk donker toen ik de speeltjes van Vash binnen ging halen. Ik wilde mijn hand al uitsteken naar wat ik dacht dat het een flostouw was, toen ik dacht dat het misschien een egeltje was. Lampje er bij gehaald en was het een heel klein haasje. Zo schattig! Ik vind het wel laat in het jaar voor nog zo'n klein ding, maar zijn of haar moeder zal het wel weten. Straks met maaien maar goed oppassen. Veel plezier jullie daar, liefs Marie-Jose

• 09 Juni 2017 - 13:03

Marie-Jose:

Helemaal vergeten te vertellen. De klavertjes 4 doen het heel goed. De canna's wachten nog even af, denk ik. De gladiolen doen het ook heel goed. Ze zijn al behoorlijk hoog, maar nog geen knoppen. Dag liefs Marie-Jose