18-6-2017 Traslavera, noord van Denia - Reisverslag uit Denia, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 18-6-2017 Traslavera, noord van Denia - Reisverslag uit Denia, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

18-6-2017 Traslavera, noord van Denia

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

19 Juni 2017 | Spanje, Denia

15-6-2017 El Campello, 8 km zuid van Alicante
Na een vrij korte reis zijn we aan de kust van de Middellandse Zee aangekomen. We hebben inderdaad ons verblijf bij Banos de Fortuna met een dag verlengd. Op de camperplaats waar we nu staan wordt zo goed schoongemaakt dat je in de toiletgebouwen van de grond kunt eten. Het is eigenlijk een kleine camping die bijgehouden wordt door de Spaanse Pilar die enorm hard poetst, uiterst vriendelijk en vrolijk is, altijd zingt en erg behulpzaam is en de Franse Fabienne, die het wat rustiger aan doet. We zijn elke dag naar het strand gegaan en hebben in de koelte van de avond Alicante en de volgende dag El Campello bezocht. Gezellige plaatsen, vooral het wat kleinere El Campello. Er rijdt een tram langs de kust wat het vervoer erg gemakkelijk maakt. Het strand is prachtig, we zitten immers aan de Costa Blanca, net onder Benidorm.

19-6-2017 Traslavera, noord van Denia
Gisteren hebben we ons verplaatst via het warme binnenland naar het noorden. We zijn Denia gepasseerd en staan nu op een wat oudere, maar redelijk verzorgde camperplaats, die door een oudere man en zijn zoon gerund wordt. Het strand is via een smal paadje tussen hoge oleanders te bereiken. Na een 40 m een laag duin over en daar is het strand. Volgens de beheerder een maagdelijk strand, maar omdat het weekend was, wel behoorlijk druk. Nu het maandag is, is iedereen weer verdwenen en hebben we het strand voor ons zelf. De hoge hotelblokken staan hier pal aan zee en er is zelfs geen boulevard. In de winter hebben ze enorm veel schade gehad van stormen. Dat zijn ze nu aan het herstellen. Het stadje is eigenlijk niets meer dan een grote verzameling hotels en appartementen uit de jaren 70. Het is allemaal wat gedateerd en het ziet er niet zo mondain uit. We blijven hier vandaag en gaan morgen weer verder naar het noorden. Op vrijdag worden we op Camping La Tordera in Malgrat de Mar verwacht.

• 19 Juni 2017 - 10:34

Marie-Jose:

Hallo, ik lees dat de wegwerpbordjes ook al niet meer hoeven, je kunt nu van de vloer eten, of kon. Dan had je er ook maar moeten blijven! Aan de kust is beter dan in Portugal, daar is het ook wel warm, een beetje te. Erg hoor! Wij hebben vandaag wind, is voor even wel lekker, het was om half 10 al 28 graden. Was ophangen, was afhalen, is eigenlijk niet de moeite om er een wasknijper op te zetten. Dag, fijne tijd daar en goede reis naar La Tordera. Liefs van ons

• 19 Juni 2017 - 11:48

Hennie Merks: