14-5 Malgrat de Mar, Spanje, Camping La Tordera - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 14-5 Malgrat de Mar, Spanje, Camping La Tordera - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

14-5 Malgrat de Mar, Spanje, Camping La Tordera

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

14 Mei 2016 | Spanje, Malgrat de Mar

13-5 Malgrat de Mar, Spanje, Camping la Tordera.
In de morgen van vrijdag 11-5 zijn we wakker geworden in Leucate van de toeterende bakker. We zijn op een wat slome manier opgestaan en om een uur of half 11 vertrokken richting Spanje. Voor het gemak zijn we via de tolweg de Frans-Spaanse grens overgegaan. De Spaanse politie had een soort trechter gemaakt waar je maar op 1 strook door kon rijden. Zwaarbewapende agenten hielden de boel in de gaten.
Na een voorspoedige reis kwamen we in Blanes aan. Daar zouden even inkopen doen bij Lidl. Die bleek geheel verbouwd te worden en dus dicht. Een andere winkel gezocht waar we geparkeerd hebben en na 10 minuten bij de camper terugkwamen. Na opening van de deur troffen we een geheel overhoop gehaalde bende aan. Voor de tweede keer is er ingebroken via het doucheraam. Vorig jaar ook al. Deze keer bleek het raam nog heel maar de sluitingen afgebroken. Een getuige kwam zich melden met het buitenlandse autonummer van de inbrekers. Die hadden hun klus brutaal gedaan voor een vol terras en waren nu verdwenen. De opgetrommelde politie nam ons mee naar het bureau om aangifte te doen van de schade en van de weggenomen zaken. Onze Ipad is weg en een drietal portemonnees, waarvan 2 leeg en 1 met ons kleingeld voor automaten. De truc van Magda om veel lege portemonnees te verstoppen heeft dus wel gewerkt. De afsluitbare kast is opengebroken en kapot gemaakt, maar de gloednieuwe dure fietsaccu met oplader + fietscomputer, de navigatie, mijn laptop en andere dure zaken hebben ze laten liggen. Een rechercheur heeft het raam op vingerafdrukken onderzocht en alles roetzwart achtergelaten met de mededeling dat hij niks bruikbaars had gevonden. Gelukkig is ons spaans voldoende om snel geholpen te worden en we kregen snel de aangifte mee.
We zijn meteen nieuwe raamsloten gaan kopen en hebben provisorisch het raam met tape dichtgeplakt. Daarna de verzekeringen gebeld omdat we pas in september terugkomen. En dat alles terwijl er een geweldig onweer losbarstte. De regen kwam met bakken naar beneden. En we waren al zo kwaad op die ellendelingen. Alles bij elkaar stonden we pas om vijf uur voor de camping. Die ging net open voor een lang pinksterweekend. Het weerzien met veel van onze vrienden en bekenden was erg fijn. We blijven hier tot dinsdagmorgen en gaan dan via het binnenland naar het zuiden.
14-5 Malgrat de Mar, Camping La Tordera.
Vanochtend met prima weer lekker aangekeuteld. Magda heeft een grote was gedaan en gezorgd dat alles droog in de kast lag. Het doucheraam en onze kluiskast is weer gerepareerd. De schade blijft beperkt tot een Ipad uit 2012 die inmiddels vergrendeld is, de bijbehorende hoes en een opbergtas. Verder een 30 euro aan kleingeld en de lege portemonnees. Ook dient het horregaas en een plaat triplex van de afgesloten kast vervangen te worden. Valt eigenlijk dus toch nog mee. Het had veel erger kunnen zijn.
Vanavond weer meegedaan met de petanqueclub. Toch nog twee van de vier partijen gewonnen. Ik blijf oefenen.
Verder lekker in de zon gezeten, maar tegen de avond viel er een bui en nu hebben we de kachel aan.

• 15 Mei 2016 - 08:20

Marie-Jose:

Hai, wat een ellende he die klieren! Toch wel erg dat je je spullen nog niet even in de steek kunt laten. Maar troost je maar. Jullie hebben dan misschien 's avonds de kachel aan, hier is het overdag maar 10 graden! Gelukkig schijnt af en toe de zon, dan heb je nog een beetje het idee dat het buiten te doen is. Op de Nederlandse campings zullen ze het wel hard te halen hebben. Wij vermaken ons wel binnen! Veel plezier daar op de Tordera! Dag liefs

• 15 Mei 2016 - 11:23

Ad En Patricia:

Ja dat is goed lullig. Ik kan wel wat tralies in elkaar lassen!!
    Moraal van het verhaal "laat Appie Heijn de boodschappen thuisbezorgen"
    Maak er toch maar wat moois van.

• 15 Mei 2016 - 15:22

Stef:

Hoi Johan,

Dat is balen ! Ben je tevreden over je verzekering bij ZLM ? Kost het je nog no-claim korting ? Ik heb namelijk ook wat schade, maar twijfel nog om het op te geven.

Ik hoor het graag en nu lekker verder met genieten.

Groetjes,

Stef

• 15 Mei 2016 - 19:06

Julia :

Hoi Johan en Magda heel erg vervelend wat er is gebeurt hoop maar dat jullie verder een fijne vakantie hebben ,en dat alles zonder problemen verloopt gr Ad en Julia .

• 15 Mei 2016 - 20:22

Jolanda En Ed Mosterd:

Hoi Johan en Magda,

Jeetje, dat was wel schrikken natuurlijk dat er weer ingebroken was in jullie camper!!
    Echt vervelend allemaal voor jullie en ook omdat het alweer de tweede keer is.
    Gelukkig is het allemaal nog redelijk goed afgelopen, het had inderdaad veel erger kunnen zijn.

Hopelijk zal dit niet meer gebeuren tijdens jullie reis, want dat is toch wel wee een domper.

We wensen jullie een onbezorgde reis verder en veel plezier

groetjes van Ed en Jolanda