17-6 Peniscola - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 17-6 Peniscola - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

17-6 Peniscola

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

17 Juni 2016 | Spanje, Peñíscola

16-6 Chinchilla de Montes Aragon( 15 km oost van Albacete)
Vanmiddag om half drie aangekomen na een rit van een kleine 300 km waar we gemengde gevoelens aan overgehouden hebben. De eerste 3,5 km vanaf de camping waren erg slecht over een onverharde weg. Daarna ging het met de weg wel goed, maar hoorden we een klapperend geluid als we door een kuil reden. We zijn wel drie keer gestopt om de fietsendrager, het reservewiel en de manier van inpakken van de laadruimte te controleren. Niks kunnen vinden totdat Magda de tip gaf de bovenluiken eens na te kijken. Inderdaad Johan had er eentje niet goed gesloten! Zoiets is vaak iets kleins maar lastig te vinden en erg irritant.
Het landschap wisselde van echte woestijn via olijfgaarden naar droge graanvelden. Wel met een bijna volledige afwezigheid van bewoning.
Nu staan we op een mooie camperplaats die in april 2016 gerenoveerd is. Het ziet er prima uit met trappen naar het bergdorp met erbovenuit een goed behouden kasteel. We zijn tenslotte uit Andalucia gegaan en in de autonome regio Castillia la Mancha aangekomen. Daar horen natuurlijk kastelen bij.
Het weer is veranderd: nog wel een stevige wind, maar de temperatuur is lager. We staan op zo'n 900 meter hoogte en dat scheelt ook.
Het zou hier marktdag zijn, maar dat is al voorbij. We staan nu wel helemaal alleen, want als zoiets in het campingboek staat blijft iedereen er natuurlijk weg. Hebben wij meer ruimte!
Straks het dorp eens verkennen.

17-6 Camping El Eden, Peniscola (zuid van Tarragona)
We zijn weer aan de kust! Vandaag een toeristische route genomen over Alcázar de Jucar. Een schot in de roos met veel verschillende landschappen: vruchtbare hoogvlakte met kaarsrechte wegen van tientallen km, een plotseling opdoemende kloof met tegen de wand een prachtig dorp, ruwe groene en aan de kust dorre bergketens en later de drukke kustwegen. We zijn dat laatste best ontwend.
Via Valencia langs de kust naar het noorden. In de middag kwamen we op Camping El Eden in Peniscola aan. Deze ligt aan de boulevard en het strand is dus vlakbij. (Bedankt Diana en Jan voor de tip. Jullie info was erg behulpzaam.) We blijven hier een paar dagen, uiterlijk een week. Op onze plek is zelfs een privé-aanrecht met kraan. Eerst maar eens kijken hoe het hier bevalt. Voorlopig zitten we hier goed.

• 17 Juni 2016 - 19:01

Marie-Jose:

Hallo, jullie blij met je eigen aanrecht! Heb je toch nog een recht! Hadden ze chinchilla's in dat vorige dorp? Ik heb eigenlijk geen idee waar die beestjes vandaan komen. Jammer dat de markt al voorbij was. De markt hier bestaat buiten het vakantieseizoen meestal uit 3 kramen. Die zijn nog al snel opgeruimd. Het weer houdt hier niet over, maar het is aardig. De regen komt meestal 's nachts. Dat is niet zo erg. Als het overdag dan maar buitenspeelweer is. Ik wens jullie veel plezier daar en een fijn weekend, liefs