Zaragossa, 30-4 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Zaragossa, 30-4 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Zaragossa, 30-4

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

30 April 2014 | Spanje, Zaragoza

Zaragossa, 29-4
We zijn in Spanje, Zaragossa, waar de zon schijnt en het 25 graden is. Vanochtend vertrokken uit Lourdes na eerst nog een kleine aardbeving met naschok tijdens het ontbijt waar te nemen. Opvallend was daarbij het als de donder rommelende geluid. Magda was beloofd om geen witte, kleine weggetjes te nemen. Daar hebben we ons aan gehouden. De passen waren voor een groot deel toch nog gesloten. Via de Somplontunnel (8000 m) zijn we de grens over gegaan. Wat is dIt gebergte toch mooi. Aan de Franse kant lijkt het op de Alpen, maar niet zo kneuterig en aan de Spaanse kant meteen ruw, steil en droog. Na de passage van nog een pas op 1200 meter kwamen op een hoogvlakte. Prachtig met aan de horizon een bergketen zoals dat in Spanje hoort. Ik kreeg er de tranen van in mijn ogen. Kan ook van het zand zijn, want het was winderig en gortdroog. Op naar de camperplaats in Huesca. Mooi niet! Weer eens niet goed gelezen. Het was alleen maar een serviceplek waar je de plee leeg kon gooien. Je mocht er niet slapen. Dan maar doorgereden naar Zaragossa. Gelukkig over een prima snelweg. Daar kwamen we op een Camperplek terecht die op de parkeerplaats naast een gesloten attractiepark lag. Op een heuvel waar de grote zendmasten staan met gratis uitzicht over de stad. Heerlijk gezeten met een pilsje en na het eten op verkenning naar nabijgelegen bushaltes voor het stadsbezoek. Er was er een op 10 m, maar daar kwam alleen op weekenddagen een bus. Op 300 m weer een. Helaas bestonden de 300m uit steile haarspeldbochten en bij terugkomst moest Magda mijn rug en kuiten masseren. De andere kant uit vond ik er een op 20 min wandelen. Bij het kerkhof. Toepasselijk: het eindpunt van twee buslijnen. We rijden er morgen maar naar toe en parkeren daar om dan per openbaar vervoer de stad te verkennen. Na terugkomst van deze tweede zoektocht heeft Magda mij weer helemaal op orde gebracht met koffie en heel veel liefde.

• 30 April 2014 - 14:29

Monique:

Hoi Magda,
    Leuk om al een reisverslag te lezen. Ik wens jullie een hele fijne tijd samen en veel plezier.
    Een lieve groet, Monique

• 30 April 2014 - 16:12

Bertie:

Ha jullie reizigers, leuk om te lezen waar jullie zijn aangekomen. Geniet van jullie reis. Hartegroet, Bertie

• 30 April 2014 - 18:16

Paul:

Snel gedaan, nu al in Spanje.

Jammer dat de pas nog dicht gesneeuwd was. Veel plezier samen.

Grt Paul & Gabrielle

• 01 Mei 2014 - 09:16

Marie-Jose:

Maar goed dat je je camper bij je hebt, anders moet je op het kerkhof blijven. Ik vind het toch al bijzonder dat er op zo'n afgelegen plaatsen bussen komen. Ben blij dat jullie nu beter weer hebben!