Calatayud, 1 en 2 mei - Reisverslag uit Calatayud, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Calatayud, 1 en 2 mei - Reisverslag uit Calatayud, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Calatayud, 1 en 2 mei

Door: Magda ne Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

02 Mei 2014 | Spanje, Calatayud

Calatayud 1 en 2 mei
Calatayud, Aragon 1-5
Allereerst willen we iedereen bedanken die onze reisverslagen gelezen heeft en een bemoedigende reactie heeft geschreven. We stellen dat erg op prijs.
Gisteravond werd op de camperplek nog een auto aangehouden. de politie pakte het groots aan: papieren, uitpakken, drugshond erbij en vooral veel praten. Het slachtoffer had inmiddels zijn familie opgetrommeld. Het liep als een sisser af.
Vanmorgen op ons gemak vertrokken om de kleine 80 km naar Calatayud te rijden door het dorre landschap van zuid-west Aragon. De aarde is hier bruinrood en de huizen ook. Alleen op de autoweg zie je behoorlijk wat mensen, verder is het leeg en uitgestrekt. Na het oversteken van een bergketen kwamen we in de plaats van bestemming. We kennen deze stad van Spaanse mensen die we kennen.
Bij aankomst op de camperplek bij het Feriaterrein (Ferias zijn jaarlijkse feesten) bleek dat we terechtgekomen waren in een samenkomstweekend van een Spaanse VWcamperclub. We hadden moeten reserveren, maar na wat praten en zielig doen mochten we toch het terrein op voor een nachtje. Best gezellig en tegen twaalven zat iedereen al uitgebreid aan de pils. Er was ook een soort marktje van de club georganiseerd. Al met al geen slechte plek. Momenteel zit ik op een terras in het centrum met WiFi om dit bericht te uploaden. Het is goed toeven hier met heerlijk zonnig weer.
Calatayud 2-5
Het terrein waar we staan is nu volledig volgelopen met vooral VW T4-busjes die op allerlei manieren tot bus zijn omgebouwd. De meesten professioneel. De club organiseert allerlei activiteiten, vooral rond eten. Zelf ben ik alleen de stad ingegaan om daar eens rond te kijken en een museum te bezoeken. Het was immers heerlijk weer en we hebben de rest van de dag lekker buiten doorgebracht temidden van onze Spaanse buren. Heel gezellig. We kregen scheutjes olijfolie handgemaakt en uit eigen dorp om te proberen. Erg lekker.
We beginnen al flink bij te kleuren en we gaan vanavond naar onze bar waar ze WiFi hebben. Magda heeft per telefoon met Marloes afgesproken dat we Gijs via Skype kunnen zien.

• 03 Mei 2014 - 08:53

Marie-Jose:

Hallo, en hebben jullie intussen met Gijs gesproken? Hij had jullie heel wat te vertellen, zeker? Geen commentaar waarom hij niet meemocht? Ik denk dat het gezelliger is om tussen of samen met een groep mensen te staan, dan wanneer je er maar met zijn 2en staat. De zon is hier weer terug, maar het is wel erg koud. Fijn weekend, dag hoor, liefs

• 03 Mei 2014 - 10:14

Julia:

Hoi Johan en MAGDA LEUK DAT JULLIE HET ZO FIJN HEBBEN ,en geniet maar lekker ,Magda zal Gijswel erg missen !maar dat komt ook wel goed als ze hem kan zienmet Skype ?nou nog heel veel plezier gr

• 03 Mei 2014 - 15:30

Wout En Leny:

jullie zijn weer met je kont in de boter gevallen ,heerlijk feestje geniet en we volgen jullie .kus