Lavra, 12km Nrd van Porto, 11 en 12 mei - Reisverslag uit Lavra, Portugal van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Lavra, 12km Nrd van Porto, 11 en 12 mei - Reisverslag uit Lavra, Portugal van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Lavra, 12km Nrd van Porto, 11 en 12 mei

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

12 Mei 2014 | Portugal, Lavra

Lavra, 20 km Nrd van Porto, 11 en 12 mei
We zijn in Portugal! En dat zonder tolwegen. Omdat de verwachting was dat het langs de kust geen doen zou zijn om te rijden vanwege weekenddrukte, hebben we een binnenlandse route gekozen. Het schoot helemaal niet op. Veel plaatsjes, veel snelheidsbeperking tot 50 km/uur en op het laatste stuk alleen maar smalle dorpsstraatjes die geplaveid waren met granieten kinderkopjes. We reden in een rammelend koekblik leek het wel. Magda had er op den duur echt genoeg van. Daarbij komt dat de klok hier een uur teruggezet moet worden. Onze Lultrut bracht ons weer eens over wat kleinere weggetjes naar de camping. Na wat moeite stond ons karretje op zijn blokken om het waterpas te krijgen. Dat ging ook al niet vanzelf. Na het eten nog even naar zee gelopen. Meteen uit onze onderbroek gewaaid! Ondertussen wel een supermarktje en een bakker gevonden. Na rijp beraad besloten om morgen een rustdag in te bouwen. Dinsdag gaan we naar Porto met de bus. Vanavond samen net gedaan of het Moederdag was.
12 mei:
Vandaag een rustdag. Flink wind, maar een stralend blauwe hemel, zo'n 23 graden Celsius. Wat boodschapjes en de was gedaan en lekker in de zon gezeten. Voor de eerste keer op moeten passen geen blaren op de schedel te krijgen.

• 12 Mei 2014 - 20:54

Marie-Jose:

Hallo, we gaan niet zeuren over wind he? Wij hebben wind, regen en kou. an kun je beter alleen wind hebben. Jaloers? Ja zeker! Maar het mooie weer komt er aan. Vandaag was het trouwens best droog. Morgen ook, zeggen ze en dan vrijdag wel 17 graden! Dat wordt wel een schok. Genoeg gemopperd? ja hoor. Ik sta heel netjes op de rontgenfoto. Longen prima, hart prima, wat willen we nog meer. Misschien kunnen jullie in Fatima nog een nieuw trommelvlies voor me regelen. Dan ben ik weer helemaal in orde. Dag hoor, rusten jullie maar uit. Je hebt het ook wel druk he als pensionado. Goede reis daarna weer. Dag hoor liefs, dat dan weer wel

• 14 Mei 2014 - 08:49

Vera:

Beste Johan en Magda,

Zojuist de mail doorgekeken en kwam al heel veel reisberichtjes van jullie tegen. Geweldig, ik wens jullie natuurlijk een hele prettige en fijne voorzetting van jullie vakantie.

Hartelijke groeten,
    Vera