29 t/m 31 mei, Archidona, Torre del Mar - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 29 t/m 31 mei, Archidona, Torre del Mar - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

29 t/m 31 mei, Archidona, Torre del Mar

Door: Johan en Magda

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

31 Mei 2014 | Spanje, Torre del Mar

Vrijdag 30 mei camping Giralda, Isla Cristina
Gisteren een stranddagje gehad, wat opgeruimd en de vooruit schoongemaakt. Vogels schijten hier ook. En die prachtige, brutale blauwe eksters het meest.
Route gepland: via Huelva, Sevilla naar Archidona. Op de camperplaats daar zullen we overnachten. Daarna zien we wel.
Het afscheid van deze plek valt toch wat zwaar. De natuur is mooi, het strand ook en het dorp is heel gemakkelijk per fiets te bereiken. De kwaliteit van de internetverbinding is helaas beneden peil.
Vanmorgen toch de nieuwe videos van Gijs kunnen downloaden en bekijken. Gaf toch weer een echt oma en opagevoel. Daarna boodschappen gedaan.

Vrijdag 30 mei, Archidona bij Antequera.
We zijn we na een voorspoedige reis in Archidona aangekomen. Gelukkig was de file bij Sevilla in tegengestelde richting. Waarschijnlijk weekendverkeer naar de kust.
Archidona is een "wit dorp" heel mooi gelegen tegen een berg. We gaan zo even wandelen naar het centrum. Daar hopen we wat tapas te kunnen krijgen als avondmaaltijd.
Op de camperplek is helaas het water afgezet vanwege misbruik door buurtbewoners die hun auto op de serviceplaats gingen wassen. Jammer! Misschien hebben ze daarom de palmentuin onder laten schijten door hun honden. Nogmaals jammer! We kunnen voor water nu terecht bij het politiebureau of het nabijgelegen sportcentrum.
Vanmiddag tapas gegeten. Allerlei soorten gebakken vis, miniinktvisjes, mosseltjes, kortom heerlijk. Van de naast ons zittende vriendenclub moesten perse ieder een glas Baily's met slagroom nuttigen. Dat hebben we maar gedaan omdat ze zo aandrongen... Later hebben we ons maar verder onttrokken van het vervolg van de tapeo. Ze waren al aardig druk en hadden al heel veel plezier en dat gaat door tot in de late uurtjes. Wij zijn daar natuurlijk te oud en te netjes voor....
Zondag is het hier feest van de plaatselijke heilige. We waren dit keer te vroeg. In het dorp kwamen we een bijzonder monumentje tegen ter herinnering aan een straathond die zijn ernstig zieke baas trouw bleef tot zelfs na diens overlijden. De hond genaamd Lobi bezocht iedere dag het graf (een nis in een grafmuur) tot hij zelf verkeersslachtoffer werd. Op de plek waar de hond overreden was stond zijn beeld met het verhaal van de bijzondere trouw aan zijn zieke en later overleden baas.
Magda heeft behoorlijk last van haar rechterschouder. Dat is al wat langer en lijkt meer op een ontsteking dan op een stijve of opgerekte spier. Hopelijk gaat het gauw over. Ze heeft er last van omdat ze er niet op kan liggen. Misschien moeten we maar eens een van de duizenden Farmacias gaan bezoeken die in Spanje overal te vinden zijn. Die weten vaak raad.
Morgen gaan we naar de kust, naar Torre del Mar.
31 mei, Torre del Mar, bij Velez Malaga.
Na een wat lastige 80 km op de camping aangekomen. Naast een prachtige bergweg was er ook een omleiding. Enorm genoten van het landschap. In de verte zien we de Siërra Nevada al. Vanmiddag lekker uitzakken en morgen naar het strand. We hebben hier een goede WiFiverbinding. Das ook fijn

• 01 Juni 2014 - 10:58

Paul:

Lijkt wel San Francisco zo met die tram en die brug. Geweldige omgeving, geniet ze.

• 05 Juni 2014 - 11:39

Henniemerks:

Hoi Hoi,net jullie reisverslag gelezen , altijd weer leuk om jullie te volgen. Hoe is het met de schouder van Magda ? Hopelijk hebben ze er wat op gevonden want niet kunnen slapen is verschrikkelijk!!!! Beterschap gewenst!!! Heel veel groetjes en tot mails maar weer,en ook de groetjes van Elly! hou-doe