11 juni, Torre del Mar - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 11 juni, Torre del Mar - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

11 juni, Torre del Mar

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

11 Juni 2014 | Spanje, Torre del Mar

Woensdag 11 juni, Torre del Mar
Nu we al twee dagen opgestaan zijn met een deels bewolkte lucht en gisteren zelfs een klein buitje, leek het leuker om de winkels eens te gaan verkennen. Magda scoorde een mooi wit shirt en ik een strooien hoedje. Tijdens petanca helpt dat goed tegen een beblaarde schedel. Het hoedje bedoel ik. Vanmorgen zijn we met de fiets een eind langs de kust gereden. Weinig wind en een prima fietspad. Best leuk om eens rond te kijken in het oude gedeelte van het stadje. Ook maar even een terrasje bezocht. Het is moeilijk te geloven maar met twee glaasjes en ieder een tapa (gefrituurde gamba's met aangemaakte sla), aangevuld met een halve portie gemengde vis hadden we ons diner al binnen. Kosten totaal 9,-. Nogal prijzig omdat Johan zin had in een speciaal biertje, wat zelfs 2,50 kostte. Zelfs wij arme gepensioneerden kunnen hier buiten de deur eten. Er is hier ook voor 3,50 een crisismenu te krijgen voor de minder bedeelde inwoners.
Er wordt wel gebedeld en de kringloopwinkels doen hier ook goede zaken. Toch lijken er volgens medecampeerders weer meer Spanjaarden naar de camping te komen. Het schijnt wat beter te gaan, maar de werkloosheid is nog 38%. Onder jongeren zelfs boven de 50%. Uitkeringen zijn hier net als pensioenen extreem laag.
De boulevard waar we langs fietsten was goed onderhouden en ziet er fris uit. Overal staan palmen in diverse soorten die goed onderhouden worden. We komen hier zeker terug bij een volgende reis. Eigenlijk jammer dat het 1000 km verder is dan Barcelona. Overigens ligt Malaga hier 35 km westelijk en daar is een groot vliegveld waar Ryanair op vliegt vanuit Eindhoven. Dit voor degenen die langs willen komen. Wel even melden vooraf graag, we zijn niet altijd thuis.
Morgen is de weersverwachting weer goed, dus gaan we naar het strand. De laatste dagen hebben we ons moeten behelpen met het supermooie 50 m bad van de camping.

• 12 Juni 2014 - 11:47

Marie-Jose:

Hai, ik denk dat wij het mooie weer van jullie gestolen hebben, maar we zullen een beetje terug sturen. Dag, groetjes liefs

• 12 Juni 2014 - 21:35

Wout En Leny Plaisier:

Het is hier nog mooi weer ,zeg kijken jullie ook naar het voetballen of geef je er niets om .nu wij wel .Geniet lekker daar ,maar dat doen jullie wel .Groetjes en kus leny