Cartagena, 18,19 en 20 juni - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Cartagena, 18,19 en 20 juni - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Cartagena, 18,19 en 20 juni

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

20 Juni 2014 | Spanje, Cartagena

18,19 en 20 juni
Woensdag 18-6 vertrokken uit Torre del Mar. Via Motril de bergen in gereden richting Granada. Dat bleek een flinke klim met een kilometers lange helling. Uiteindelijk via een pas op 1300 meter de Spaanse hoogvlakte op. Granada ligt in een grote, warme kom, noord van het begin van de Siërra Nevada. Bij Decathlon een set echte Petancaballen gekocht. Een verlaat verjaardagscadeau. De camper een dikke 2 kg zwaarder, de portemonnee een heel stuk lichter. Na de lunch verder gereden via de snelweg noord van de Siërra Nevada. Bij Baza afgebogen naar het oosten. Omdat dit een echte woestijn is toch maar eerst getankt en ons water gecheckt. Midden op deze route ligt het dorp Tijola, waar een camperplek is. We waren daar wel alleen, maar voelden ons opmerkelijk veilig. In het dorp naar een bar geweest om mogelijkheid te vinden om de wedstrijd Nederland - Australië te kunnen zien. Helaas had de baas volgens de barman het geld voor het tv-abonnement niet betaald. Toen maar via een Duitse zender in de camper gekeken en net als de rest van Nederland de billen samengeknepen tot het laatste fluitsignaal. Daarna weer naar de bar gegaan om om samen met veel Spanjaarden de wedstrijd Spanje- Chili te zien. Was vooral in het begin erg gezellig onder het genot van een glas bier en een flinke tapa. Het werd steeds stiller en velen gingen al met de pauze weer naar huis.
Donderdag 19 juni Vera Playa
Vandaag na een wat lastig partijtje camperkeren op een te nauw pleintje met geparkeerde auto's weer de woestijn in naar de kust. Tot onze grote verbazing viel in dit droge stuk een bui, nou ja, buitje want het stelde niet veel voor. We waren al om half een op de camperplek aan het strand van Vera Playa. We konden meteen uit de kleren om aan het strand te gaan liggen. Heerlijk daarna een douche en de camper weer in om te eten. Dat is wel heel gemakkelijk. Helaas is het hier een beetje saai. Een baai, het strand, twee strandtenten en verder niks. We zijn te veel verwend. We besluiten morgen toch weer verder richting Cartagena te gaan.
Vrijdag 20 juni, cartagena
Deze ochtend bijtijds vertrokken om via een flink stuk snelweg naar El Portus bij Cartagena te rijden. Onze Garmin Lultrut maakte daarna stiekem weer een afkorting over een wit weggetje. Om een uur of een waren we op de camping die in een v-vormige baai ligt. De natuur is hier heel mooi en er is een klein maar fijn strand. Even een weekendje rustig ontspannen. Maandag gaan we weer verder.

• 21 Juni 2014 - 08:57

Marie-Jose:

Hallo, jullie zijn dus weer een stukje verder. Ik ga zo eens even kijken waar het ligt. het is hier ook behoorlijk warm. 32 graden gisteren. Wij zijn gaan zwemmen. Vandaag weer een warme dag. Dag hoor, groetjes liefs

• 21 Juni 2014 - 12:51

Wout En Leny Plaisier:

Zeg hoeveel kilometers hebben jullie al gereden?? bedankt voor het bericht (Maandag) groetjes xx