Clermond Ferand - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Clermond Ferand - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Clermond Ferand

Door: Johan en magda

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

09 Mei 2016 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Zomerreis 2016

7-5-2016 Dun sur Meuse (30 km nrd van Verdun)
Op deze stralende zomerdag vertrokken, na gisteren de verjaardag van kleindochter Anouk en schoonzoon Paul gevierd te hebben. Onze auto mag de zomer ook bij hen doorbrengen. Moesten we wel door een lieve vriendin thuisgebracht worden: gemak dient de mens!
Nog even de laatste dingen gedaan, waaronder het opladen van de fietsen. Dat viel tegen! Magda is van fiets gewisseld en die heeft een heel ander model en andere maten (De fiets, niet Magda). Gevolg was dat de fietsendrager opnieuw afgesteld moest worden. Helaas waren de schroeven wat vast gaan zitten na verblijf aan zee, maar na wat zweet- en vloekwerk konden we weg. Wat is Magda toch een geweldige organisator en inpakster. Alles was perfect verzorgd. Daar zijn die paar technische klusjes niks bij.
Nog even een zaterdaguitgave van het ED gekocht en dan op pad. Via Maastricht om Luik heen en dan naar Bastogne. Altijd een goede test die paar steile en lange hellingen de Ardennen in. Ons karretje deed het weer als vanouds. Voor Arlon over wat kleinere wegen de Franse grens over naar Montmedy en dan via Stenay (belangrijk: daar is een heus biermuseum) naar de camperplaats bij de jachthaven van Dun sur Meuse. Om een uur of 4 kwamen we aan en we hadden net de laatste vrije plek. Tja, Hemelvaartsdag wordt ook in Frankrijk gevierd met een lang weekend. Het weer was geweldig met zon en een heerlijke temperatuur. Het was eigenlijk best een goed gevoel zo aan het water met een vloeibare versnapering en daarna buiten dineren.

8-5 Gugny, 10 km noordwest van Auxerre.
Na een goede nachtrust op ons gemak weer op pad gegaan. We houden rekening met het weer: hoe zuidelijker, hoe slechter. Daarom maar weinig kilometers gereden met opnieuw prachtig weer. In het zuiden was de bovenbewolking van het naderend front al te zien. Onderweg heeft Magda de al eerder afgegeven moederdagcadeautjes opengemaakt. Echt een leuke en ook lekkere verrassing!
Om kwart voor drie zaten we aan de borrel. Opnieuw bij een jachthaven aan een rivier, de Yonne, bij de plaats Gugny, net boven Auxerre. Voor een paar centen prima verzorgd, inclusief stroom. Een licht verkoelend briesje begeleidt ons verblijf. Vogels fluiten, kikkers kwaken en we hebben de ruimte. Het kan slechter....
Een ontmoeting met een licht ontredderde vrouw die haar GSM oplader thuis had laten liggen en het kampioenschap van PSV na een van spanning zinderende wedstrijd vormden een leuke afsluiting van de dag. Toch wel goed dat we veel draadjes en connectors aan boord hebben. Is iedereen weer gelukkig.

• 09 Mei 2016 - 15:08

Bertie:

Ha Magda en Johan,

Al weer wat kilometertjes van huis en al aan het genieten! Ik wens jullie een fijne rondreis de komende tijd. Heb het goed samen en ik lees regelmatig jullie verslag!
    Hartelijke groeten,
    Bertie

• 09 Mei 2016 - 15:22

Tiny Henri:

Na 2 warme weken in Porlezza is het nu wat minder. De 23e gaat onze camper weer van stal. We gaan zondag weer richting NL.
    Fijne tijd jullie.
    T&H

• 09 Mei 2016 - 16:33

Monique:

Hoi Magda,

Een hele goede reis en fijne tijd gewenst!
    Een lieve groet, Monique (yogagroep)

• 10 Mei 2016 - 07:37

Marie-Jose:

Hallo, jullie zullen toch een keertje door het slechte weer heen moeten. Het begint er hier nu ook aan te komen. Vandaag is het voor het eerst weer bewolkt, maar nog wel warm. In de loop van de week gaat de temperatuur 10 graden naar beneden. Dat wordt weer bibberen. Dat zal bij jullie wel mee vallen. Ik wens jullie een fijne vakantie verder, liefs

• 10 Mei 2016 - 11:07

Vera:

Hallo Johan en Magda,

Vanmorgen weer begonnen op school na de meivakantie en zie dat jullie weer lekker op vakantie zijn
    gegaan. Het is jullie van harte gegund. Ik wens jullie een fijne vakantie toe.

Hartelijke groeten,
    Vera van der Velden.