Verslag 19 t/m 22 - Reisverslag uit Cieza, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Verslag 19 t/m 22 - Reisverslag uit Cieza, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Verslag 19 t/m 22

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

01 Juni 2018 | Spanje, Cieza

Verslag 19
Maandag 28-5-2018
Puebla de Cazalla ( 80 km west van Sevilla)
Na een paar rustige dagen zijn we vanmorgen op ons gemak vertrokken. Maar reis van 230 km gepland want waarvoor zouden we ons haasten? Bij vertrek was het geheel onbewolkt, maar onderweg toch een klein buitje gekregen. In het noorden zagen we het slechte weer, bij ons werd het lekker zonnig en warm. Langs de wegen zien we nu bloeiende oleanders en brem. De natuur is dus een maand later dan anders.
We zijn weer in het land van de ooievaars. We zien veel nesten op torens en elektriciteit-masten. Wat kunnen ze geweldig thermieken tot op grote hoogte.
Onze Garmintrut stuurde ons bij Sevilla verkeerd en wilde perse dat we een afslag namen die nog niet afgebouwd en geopend was. We zijn maar teruggereden naar de stad om de route weer op te pakken. Als altijd is het verkeer daar trubbelig en het is er nogal druk.
Bij de ingang van het dorp waar we nu zijn stopten we bij het eerste de beste restaurant. Het zag er nogal gelikt uit en we hebben daar gegeten. Heerlijk en zeer overdadig. De grootste verrassing was de rekening 8,00 euro pp all in. We kunnen het rustig nog wel eens doen, want voor de prijs hoeven we dat niet te laten.
De camperplaats waar we nu staan is super: stroom en water voor elke plek, toilet en douches met warm water en dat alles voor niks. Op een bord staat dat de EU en de regering van Andalucie 149,07 euro betaald hebben en de plaatselijke overheid 0,93 euro. Das pas goed geregeld, daar kan de gemeente Veldhoven nog wat van leren.
Naast de cp is een soort park met allerlei voorzieningen voor cultuur, natuur en sport. We zijn daar wezen wandelen. Samen met Johans verkenning van het dorp zelf toch weer een sportieve dag gehad. Magda is aan dropdoping begonnen. Wonderlijk hoe snel ze opknapt na het nuttigen van een paar dropjes.
Morgen verder.

Verslag 20
Dinsdag 29-5-2018
Na boodschappen gedaan te hebbenin een soort Boerenbond waar ze bijna alles en dan in grote hoeveelheden hebben, zijn we na een steviontbijt vertrokken naar Ubeda. Na een 80 km snelweg zijn we toch maar via kleinere wegen gaan rijden. Veel mooier en leuker om te rijden. Een landschap met heuvelachtig en deels bergachtig terrein. Je moet je wel een tuin voorstellen van ongeveer 200km doorsnee die beplant is met oude en jonge olijfbomen die keurig op rij staan. Het wordt op den duur wat saai. In de middag op de camperplaats aangekomen en nog naar de oude stad gewandeld. Dat viel wat tegen, veel vergane glorie en we hadden achteraf spijt dat we nog niet een dagje op de vorige pleisterplaats in La Puebla de Cazalla zijn gebleven. Morgen een kort ritje gepland naar Riopor, een stadje noord van het natuurpark Sierra de Cazorla.

Verslag 21
Woensdag 30-5-2018
Riopar
We hebben ons verplaatst naar een bergdorpje, Riopar. Het ligt in het natuurgebied Sierra de Segura. Samen met dat van het er tegenaan gelegen Sierra de Cazorla is dat het grootste natuurpark van Spanje. Het eerste deel van de rit over golvend met olijfbomen begroeid terrein en het tweede deel erg mooi door ruig berggebied over een bochtige weg. Veel mooie vergezichten. Bij een kiosk gegeten. Knapperig uitgebakken stukjes varkensstaart. Best lekker, vooral het zwoerd, maar wat weinig vlees.. Je mocht het met de handen eten. Daarbij gebakken aardappeltjes en twee gebakken eieren en de maaltijd was compleet. Magda hield het op varkensvlees in tomatensaus. Ook lekker! Vanmiddag landde er een parapente vlieger in het weitje naast de camperplaats. Hij kwam van Hermos en had zich wat verkeken op de harde wind op hoogte en moest landen na een vlucht van 3 uur. Het inpakken van de chute in een soort rugzak was een makkie in vergelijk met het demonteren en opruimen van een zweefvliegtuig. Hij werd al snel opgehaald. Morgen naar de camping bij Banos de Fortuna bij Murcia.

Verslag 22
Donderdag 31-5-2018
Camping Banos de Fuente Fortuna (west van Murcia)
Vandaag na het ontbijt vertrokken voor een 150 km. Wat een mooie rit! Eerst door het gebergte en een kloof en daarna over een pas naar de vlakte die van de kust gescheiden is door een droog gebergte. We zijn in een woestijn beland waar een camping is waar je in water van 36 graden kunt zwemmen, spelen en bubbelen. Vanochtend was het 13 graden binnen en vanmiddag flink over de dertig. Dat is toch even wennen. Bij de baden worden uiteraard de reserveringshanddoeken voor de ligbedden gebruikt door de camping- en hotelgasten. Wat een rot gebruik is dat toch! Vanmiddag lekker gepoedeld en in onze privedouche en - toiletgebouwtje lekker op adem gekomen. We zitten nu in de schaduw aan de koffie. We blijven hier tot zondag waarschijnlijk. Eens kijken of we deze berg verslagen kunnen uploaden morgen.

• 01 Juni 2018 - 12:00

Marie-Jose:

Hallo, jullie hebben het goede weer dus gevonden! Is het drama van buien en onweer eindelijk afgelopen? Dat komt mooi uit, want wij beginnen bijna aan de reis. het warme weer is hier ook verdrongen sinds de onweersbuien ons toch eindelijk bereikt hebben. Heel veel mensen weer blij. Limburg en Brabant zijn overspoeld, die zijn iets minder blij, denk ik. Veel plezier daar, liefs van ons.

• 03 Juni 2018 - 17:17

Henniemerks:

Hoi Hoi net alles van jullie gelezen leuk hoor allemaal. Deze morgen deed mn laptop het niet meer ra ra ???? maar nu dus weer wel gelukkig.Hier alles goed gelukkig!Heel veel groetjes en nog veel plezier met de van jullie reis,hou doe.