Dag 28 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: magda en johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

25 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Dag 28
Datum 24-05
Spanje,Camping Giralda, Isla Christina bij Ayamonte aan de kust op de grens met Portugal.
Een reisdag, maar niet zo ver. Vanuit de Sierra Aracena naar de zuidwest kust. Wel een verandering van landschap: Vanuit een leeg, ruw en droog gebergte naar een vlakke kust met lage, met pijnbomen begroeide duintjes. Bij het passeren van de plaats Huelva kregen we de indruk dat industrie hier van groter belang is dan toerisme. Dat is al uit de historie te verklaren. Uitvoerhaven voor erts vanuit Rio Tinto en handelsstad. We zijn er noord langs gereden en kwamen aan de Atlantische kust, de Costa de la Luz. Nog niet door het massatoerisme veroverd. Voor Nederlanders, die een vlak en soms moerassig landschap gewend zijn, niet zo bijzonder, maar voor Spanjaarden juist wel. Nog behoorlijk moeten zoeken naar de camping, waarbij die tut van onze Garminnavigator ons over allerlei kleine en vooral slechte wegen wees. Deze camping is deels gericht op zomertoerisme, maar zeker ook op overwinteraars. Je moet daarvoor dan ook reserveren, anders is er geen plaats. We werden door het volk van het Nederlands-Duitse campingdorp begroet en de huisregelkikker, die hier een vaste plek had, gezien zijn planten voor de caravan, wees ons goedbedoeld de weg. We zijn toch maar wat verder gaan staan en nemen de Spaanse drukte van het weekend voor lief. Zo te zien aan de vaste staanplaatsen waar we bij staan, zijn er nogal wat die de stad ontvluchten. Het wordt Pinksterweekend dus we wachten maar af. We zijn gelukkig wel wat gewend. De pensionado’s zijn helaas wel eens geneigd om van elke mug een olifant te maken. Ze hebben te weinig te doen denk ik.
Vanmiddag zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben gezwommen in de Atlantische Oceaan! Helemaal niet koud zoals we wel verwacht hadden. We beginnen ook al een kleurtje te krijgen omdat het zo mooi weer is. Magda was helemaal opgelucht, want ze vond de vorige camping maar niks: geen mensen en wel stekels in je voeten van de bolsters van de tamme kastanjes. En dan nog lastig rijden in de bergen ook…
Tot nog toe hebben we nog geen definitieve keus kunnen maken tussen caravan of camper. Beiden hebben voor- en nadelen en veel is afhankelijk van hoe je reist en wat je persoonlijke voorkeur is. We zijn het er wel over eens dat we kiezen voor een niet zo groot geval. Anders kun je helemaal nergens door.
Morgen maar eens de omgeving verkennen. We weten nog niet hoe lang we hier blijven.

• 26 Mei 2012 - 06:41

Marie-Jose:

We worden hier steeds gewaarschuwd dat het zeewater maar 12 graden is. Door het mooie weer zijn ze bang dat er veel mensen bevangen gaan worden door de kou als ze gaan zwemmen in zee.