05-09-2012 terugreis - Reisverslag uit Sévérac-le-Château, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 05-09-2012 terugreis - Reisverslag uit Sévérac-le-Château, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

05-09-2012 terugreis

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

05 September 2012 | Frankrijk, Sévérac-le-Château

Severac le Chateau, noord van Millau, Frankrijk
05-09-2012
We zijn een paar dagen in Port Leucate (Zuid van Narbonne) geweest en hebben er nog een stranddagje aan kunnen plakken. Vanmorgen zijn we vertrokken en kwamen er al gauw achter dat onze auto onvoldoende vermogen leverde. Na wat aanmodderen toch maar een garage gezocht in de buurt van Beziers. De plaatselijke VW-dealer verwees ons naar een garage in een plaats 20 km verder op de route. Om 12.10 uur aangekomen en te horen gekregen dat het net etenstijd was geworden.
In Frankrijk een heilig moment. Bij het voorbereiden op het garagebezoek bedacht ik me ineens dat dit probleem zich thuis vlak voor de vakantie had voorgedaan. Onze trouwe vriend Dik had toen gezegd dat je bepaalde slangetjes gerust af kon klemmen. Dat bleek inderdaad te helpen. In de garage na 14.00 uur direkt aan de diagnosecomputer gegaan en kreeg inderdaad dit te verwachten bericht. De slangetjes werden gratis vervangen en wij weer op weg. Helaas was de eerste pret van korte duur. In de eerste versnelling lange en steile hellingen zuid van Millau nemen was erg moeilijk voor mijn geduldklier. We zijn op een camping 30 km boven Millau aangeland en daar heb ik de nieuwe retourslang, die te smal bleek en gescheurd was zelf maar weer met een schrefje dichtgestopt. Nu morgen maar verder zien. Vanavond ben ik om de auto uit te proberen nog de berg van het middeleeuwse stadje hier opgereden. Dat lukte goed terwijl het best erg steil was. Toch nog even genoten van een mooi uitzicht. De Camping in Severac le Chateau is prima met een fijn overdekt zwembad en gratis wifi.
Morgen verder naar het noorden. We zien wel waar we terecht komen.

• 06 September 2012 - 07:27

Marie-Jose:

Ik snap het best. Jullie auto heeft nog helemaal geen zin om weer naar huis te gaan! Ik kan hem geen ongelijk geven. Al is het weer hier nu best redelijk. Ik ga eens even kijken waar Severac ligt. Ik heb er nog nooit van gehoord. Dag hoor, goede reis verder, Marie-Jose

• 10 September 2012 - 12:43

Bertie:

Ha Magda en Johan,

Magda de yoga is weer begonnen en we vroegen ons af hoe het met jullie was.
    Jullie site weer eens opgezocht en lees over jullie perikelen met de auto.
    Wat een geduld en doorzettingsvermogen.
    Goed om te lezen dat het een van jullie mooiste reizen is geworden!
    Nu nog sparen voor die camper en dan........overwinteren in Spanje?

Heel veel liefs en groetjes van ons allemaal,
    Liefs,
    Bertie