Week 12, deel 1 - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Week 12, deel 1 - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Week 12, deel 1

Door: Johan en Magda

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

09 Juli 2013 | Spanje, Malgrat de Mar

Week 12, deel 1
Dinsdag 9-7
Vandaag naar de garage geweest om de EGRklep te laten vervangen. Het ding bleek wel schoon, maar er zat in de stappenmotor die de klep bedient sluiting. Ruilonderdeel erin, software geüpdatet en opnieuw ingeregeld en wij een dikke 300 armer. Afijn we kregen flink korting en het arbeidsloon was nog geen 4 tientjes, inclusief de diagnose van de vorige keer. Voorlopig rijdt het karreke weer prima en er komen geen dreigende stoom- en roetwolken meer uit. Tijdens de reparatie hebben we een tijd op een terrasje doorgebracht waar de bedrijfsleider van de camping toevallig ook langs kwam. Gezellig zitten kletsen en informatie uitgewisseld. hij over welke koffie het lekkerst was en wij over wat Nederlandse campinggasten belangrijk vinden. Catalanen hebben volgens hem een vergelijkbare cultuur als onze landgenoten volgens hem. Dat klopt ook wel denk ik. Beiden zijn op Europa gericht en in het algemeen rustig van aard. We hebben toen de camper weer beschikbaar was meteen de Lidl ook maar geplunderd nu we het direct in konden laden in de koelkast.
Het mannelijk deel van ons gezelschap is begonnen met wat Magda neerbuigend "knikkeren voor bejaarden" noemt. Het edele spel petanque dat hier op serieuze wijze gespeeld wordt alsof het hele bestaan ervan afhangt. Arme ploeggenoten die het moeten doen met iemand die er letterlijk geen bal van maakt. Ze hebben best veel geduld met zo'n nieuwkomer. Maar veel oefenen in een afgelegen hoekje waar niemand het getob ziet. Misschien gaat het dan van lieverlee beter. Mijn medespelers
wezen er fijntjes op dat ik Chinese bolas heb en geen officiële, gereglementeerde exemplaren, van het merk Obut van een 200 euro per set . Ik heb al wel zo' tasje waar het merk opstaat, maar dat telde niet zeiden ze. Soms krijg je dramatische ideeën over het naar schedels gooien van ijzeren ballen....
Afijn vanaf nu heeft Magda een paar uur rust per dag en dat is ook wat waard. Het weer is nog steeds prima en we vermaken ons goed.

• 10 Juli 2013 - 07:54

Marie-Jose:

Hallo, fijn dat de camper weer gemaakt is. Dat is toch een prettiger idee als je nog naar huis moet rijden. Het arbeidsloon ligt in Spanje waarschijnlijk een stuk lager. Wij hadden een paar dagen mooi weer. Vanaf vandaag is het weer minder, maar in het weekend moet het weer opgeknapt zijn, zeggen ze. Heb je bij het "knikkeren" wel je poetsdoekje en je meetlint mee? Fijne vakantie verder, liefs

• 10 Juli 2013 - 11:43

Ed En Jolanda Mosterd:

Hoi Johan en Magda,

Leuk Johan, dat jij ook van petanque houdt, Ed vindt het ook leuk als hij in Frankrijk is om te doenop de camping
    dan ben je als vrouw zijnde inderdaad eens even een tijdje rustig alleen, ha, ha! Ed bleef meestal de
    hele dag weg, want daar moest je echt de tijd voor nemen en vooral voor de after-petanqueparty! zei hij dan.
    Hier is de zomer dan ook eindelijk aangebroken en kunnen onze witte huidjes eens een kleurtje krijgen!
    We genieten er van en barbecuen ons suf, net als heel Nederland uiteraard!

Nou, lieve groetjes van ons allemaal en genieten maar van jullie vrijheid daar!

Ed, Jolanda en Carmen