Camping Monte Cabo, Pontvedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Camping Monte Cabo, Pontvedra - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Camping Monte Cabo, Pontvedra

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

10 Mei 2014 | Spanje, Pontevedra

Camping Monte Cabo, Pontevedra, 10 mei
We zijn na een mooie rit van een kleine 65 km bij de Atlantische Oceaan aangekomen. Een nog niet door veel toeristen ontdekt gebied. Bergachtig, met hoge kusten die lijken op de Costa Brava, maar dan groener. Het klimaat is hier mild met wat invloed van zee.
De camping bleek een vriendelijke Nederlandse eigenaar te hebben en is klein. Fijne plek om in de zon met mooi uitzicht over zee lekker de middag door te brengen. Hapje, drankje, dutje, lezen, voor de camper, bij een zalige temperatuur in een wat bleek zonnetje met daaromheen, hoog in de lucht een prachtige halo. Zwitserleven gevoel!
De zee is 250 m van de camping, maar wel 80 meter lager, wat pootje baden bemoeilijkt, maar een subliem uitzicht oplevert. Opvallend is dat in de baaien de strandjes achter een duinenrij liggen.
Morgen gaan we de Portugese grens over richting Porto. Niet zo ver, maar wel veel tijd vergend, omdat we de tolweg willen ontwijken en de kustweg nogal slingert en door ongeveer 263 kleine plaatsjes gaat. We zien wel waar we belanden.

• 11 Mei 2014 - 08:49

Marie-Jose:

Hallo, al die bedevaartgangers gingen ook niet over de tolweg! In die dorpjes wonen de mensen die het net niet gehaald hebben. Fijn dat jullie aardig weer hebben, maar een halo voorspelt meestal niet veel goeds. Het is er altijd beter dan hier. Half mei en nog steeds de kachel aan. Goede reis, liefs

• 11 Mei 2014 - 18:22

Wout Pl.:

Hier regent het met windkracht 6 dus geniet daar maar van al het moois onderweg. Veel plezier uit een niet stralend Ridderkerk. De groetjes en goeie reis verder van Leny & Wout.

• 12 Mei 2014 - 11:10

Julia Van Akkerveken:

Hallo hier is het nog slecht met het weer zou donderdag beter worden dus jullie genieten maar lekker
    een goede reis verder gr .