24-8 tot 28-8 Terugreis - Reisverslag uit Clamecy, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 24-8 tot 28-8 Terugreis - Reisverslag uit Clamecy, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

24-8 tot 28-8 Terugreis

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

28 Augustus 2015 | Frankrijk, Clamecy

24-8 Malgrat de Mar, camping La Tordera
Vandaag afscheid genomen en vertrokken richting Frankrijk. Soms vol vertrouwen vanwege het verwachte weerzien volgend jaar, soms heel triest, wanneer er sprake is van ernstige ziekte. We zijn toch wel vergroeid met de bewoners van dit "dorpje".
Zoals alle jaren hebben we deze maanden van allerlei dingen meegemaakt, soms heel klein, soms groot, zoals bij een stevige onweersbui waarbij bomen op voortenten vallen en beken die bijna overstromen of - en wat is dan belangrijk - wanneer de disc jockey 20 minuten te vroeg stopt. Johan heeft de olijfolievoorraad verder kunnen aanvullen door een paar keer in de prijzen te vallen bij petanque.
We hebben maar vast weer voor volgend jaar gereserveerd.

25-8 Monclar de Quercy
Deze dag hebben we bij Magda's zus en haar man doorgebracht. Het was heerlijk weer en als altijd zijn we buitengewoon hartelijk ontvangen. Het is erg fijn om weer eens bij te praten na 4 maanden. Lekker om tot laat in de avond op het terras te zitten daarbij geholpen door goed weer.

26-8 Souillac, camperplaats
Na een bak koffie namen we afscheid en zijn we eerst langs onze Franse vrienden Daniël en Cristine geweest. Ze waren behoorlijk verrast. We wilden ze niet zomaar voorbij rijden, ze zijn tenslotte al behoorlijk op leeftijd. We gaan meteen tanken en de camper verzorging regelen. Dat alles kostte wel wat tijd en het was behoorlijk warm. In de middag vond Magda met name het welletjes en hebben we een camperplaats gezocht in Souillac. Dat bleek een goed advies van haar, want na ons liep de parking snel vol. Na lekker in de schaduw gezeten te hebben met een drankje hebben we gegeten en zijn nog wat gaan wandelen. Vanavond nog lekker lang buiten gezeten. Morgen een 250 km verder naar het noorden. We hopen wel dat we niet onder het naderende regenfront terecht komen. Vanavond konden we het al wel zien liggen. We wachten maar af.

27-8 Boussac camping
Op ons gemak vertrokken en na een voorspoedige reis in Boussac op een camping aangekomen om half drie. Dat bleek nog binnen de rusttijd te zijn, want de receptie ging pas om 3 uur open en de slagboom ook. Wachten dus. En dat terwijl we juist deze richting uitgegaan waren om een regenfront te ontlopen en het weer wat inzakte. Gelukkig bleef het toch zonnig genoeg om nog een baantje te trekken in het zwembad en een drankje op het terras te doen. Magda maakte weer snel kennis met haar wespenvrienden die haar als altijd de voorkeur gaven. Er zijn er toch een paar gesneuveld, wel hard, maar niet zielig.

28-8 Clamecy, camping La foret jolie.
Na een lekker ontbijt langzaam aan de verdere tocht begonnen. Omdat we nogal eens stoppen en geen tolwegen nemen schoot de reis gelukkig niet zo op. De gekozen camperplaats bleek van onvoldoende niveau en dus zijn we als alternatief naar een ACSI-camping gegaan. Onze garmintrut wees ons een wel heel lastige toegangsweg, maar we zijn toch heel aangekomen. Een aardig uitzicht van een heuvel, maar wel met plaatsen waar niks recht aan was, vooral de grond was schuin. Wel met een lekker zwembad en een waterig zonnetje. Dan smaakt de borrel extra lekker. Omdat we onderweg al gegeten hadden nemen we de tijd om te lezen en onderuit te hangen. Morgen verder. Vanavond dit verhaal nog op internet zetten zodat jullie weer weten waar we uithangen.

• 28 Augustus 2015 - 20:34

Ad En Patricia:

Luitjes

Dat is niet goed als jullie op de terugreis zijn. Dat betekend immers dat de zomer bijna ten einde loopt.
    Morgen gaan we op bezoek bij Paul van de Wegen, die is een beetje aan de sukkel.
    Vandaag heeft Patricia onze camper verkocht, we hadden hem pas sinds 1998. Nu moeten we uitzien naar iets anders.

Doe voorzichtig.

• 29 Augustus 2015 - 07:56

Marie-Jose:

Hallo, het was weer gezellig jullie gezien en gesproken te hebben. Goede reis verder!

• 29 Augustus 2015 - 11:30

Jolanda Mosterd:

Hallo Johan en Magda,

Wij wensen jullie een zorgeloze terugreis naar Nederland zonder problemen en/of mankementen of pech!
    We zien jullie binnenkort weer voor een gezellige borrel!!

Tot gauw dan!
    Ed en Jolanda

• 29 Augustus 2015 - 12:21

Paul Van Der Wegen:

Beste Magda en Johan
    Fijn weer van jullie te horen. Goede reis naar huis en tot weerziens.
    Het enige gesukkel met mij is dat ik na een nachtelijke epilepsieaanval in mei nu tot eind november niet in een auto mag rijden. Ik heb nergens meer last van, sterker nog ik weet niet eens dat ik zo'n aanval heb gehad.
    Het ga je goed, groetjes,
    Tessy en Paul