1-9 weer thuis - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 1-9 weer thuis - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

1-9 weer thuis

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

02 September 2015 | Nederland, Veldhoven

29-8 Montherme, Nrd van Charleville-Mazieres
Vandaag na een rit over de voormalige slagvelden van WO I aangekomen in Montherme, een plaatsje tegen de Belgische grens aan de Maas. We staan bij de jachthaven en er waren nog maar een paar plaatsen over. Begrijpelijk want het is een prima plek. We zitten lekker in de schaduw op het gazon voor de camper met uitzicht op de rivier en het stadje. Het is meer dan 30 graden en de verwachting is zo goed dat we besluiten hier nog een dag te blijven.

30-8 Montherme
Weer een warme dag die we vooral in de schaduw doorbrengen. De ijsbeer en het frietkot maken het leven gemakkelijk en waard om geleefd te worden. We hebben inmiddels een stroomaansluiting qkunnen veroveren en dan is de cola en het bier goed koud te maken. Een rustdag.

31-8 Blegny, Nrd-oost van Luik.
We zijn naar de mijn van Blegny gereden een oude steenkoolmijn die als museum is ingericht. Het is een voorbeeld hoe het kan: een camperplaats gratis met voorzieningen en stroom voor een paar euro.
Vanmiddag hebben we het mijnmuseum en de mijn zelf bezocht. We kregen een jas en een helm en daalden met de lift in de schacht af tot 30 meter en nog lager. Dieper dan 60 meter ging niet, want daaronder stond de mijn vol water. We waren de enige twee voor de rondleiding omdat een aantal gereserveerde gasten niet kwamen opdagen. We kregen een VIPbehandeling dus. Een oud mijnwerker leidde ons rond. Erg interessant en zeker het geld en de moeite waard. Vanavond nog lekker buiten gezeten en frites gebakken. Daarna viel er een bui en zijn we maar voor de tv gaan zitten. Onze laatste dag voor onze thuiskomst. Het schiet nu op. Wel een dubbel gevoel. Fijn om kinderen, kleinkinderen en vrienden weer te zien, maar wel met een hoop schoonmaakwerk voor de boeg en reizen blijft mooi om te doen. We worden trouwens meer en meer makkelijker in het plannen. We zien wel waar we slapen. Vaak bekijken we dat pas onderweg wanneer we genoeg krijgen van het rijden. Morgen naar huis.

1-9 Veldhoven
We zijn weer thuis. Nu wachten ons de opruim- en schoonmaakwerkzaamheden en natuurlijk het weerzien met de kinderen en kleinkinderen. Het weer is omgeslagen, dat is al een belevenis op zich.
Statistieken
700,00 euro
Tol 21,70 euro

• 02 September 2015 - 14:34

Marie-Jose:

Hallo, welkom thuis! Wij blijven nog even. Het is wel minder warm, maar de zon schijnt. En we hebben weer stroom. Wat kan een mens gelukkig zijn! Succes hoor, met schoonmaken. Dag liefs

• 02 September 2015 - 22:59

Brigitte: