Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: magda en johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

29 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Dag 1
Datum 27-4
Luxemburg, camping Bon Acceuil, Alzingen.
Droog vertrokken, maar inmiddels regent het al een poos.
Vanochtend zijn we, na de dagen ervoor afscheid genomen te hebben van onze kinderen en kleinkinderen, om 9.30 uur op pad gegaan met Camping Bon Acceuil in Alzingen, ten zuiden van de stad Luxemburg als reisdoel van de eerste etappe van onze superlange vakantie. Natuurlijk hoort het erbij dat je voor je Nederland bij Maastricht verlaat nog een kwartiertje in de file staat. We laten ons humeur er niet door bederven en hadden op de Nederlands-Belgische grens al onze eerste onverwachte ontmoeting met een met pech staande Helmondse trucker. Hij woonde in Poppel(België), maar verloochende in zijn verhalen zijn afkomst niet. Hij, gewend aan 1200 km per dag te rijden en wij, al moe van een 300 km. Hij had het er wel over dat hij wat last had van het Rijtijdenbesluit en de bezuinigingen die eraan zaten te komen. Na een hartelijk afscheid weer op pad gegaan. Eindelijk weer eens een keer dwars door Luik gereden omdat we de afslag voor de rondweg gemist hadden. Dat ging eigenlijk best goed. In onze herinnering leek het allemaal veel lastiger en langer. Geen borden gezien die de doorreis voor caravans verbieden zoals we wel eens gehoord hadden. Alleen een verbod in de tunneltjes voor vrachtwagens langer dan 6 meter. Even onze combinatie getest op de venijnige helling bij de opmaat naar de Ardennen. Ons scheurijzer trok de sleurhut moeiteloos naar boven. Wat minder was, was dat we op de camping aangekomen zagen dat we een koelkastrooster onderweg verloren waren. Tja, bij de Bovagkeuring uit elkaar geweest om de gasbrander schoon te maken en dan weet je het wel. Plastic bros. Sluitlipje afgebroken. Rooster vertrokken. Wat dan overblijft is een gapend gat in de zijwand. We\werden door de campingbeheerster prima geholpen bij onze zoektocht naar een zaak die zo’n rooster kon leveren. Na wat getelefoneer in het voor ons niet te volgen Luxemburgs mocht ik in mijn beste Duits mijn probleem voorleggen aan iemand van een klein caravanbedrijf. Nog net voor de avondspits de boel opgehaald en bij aankomst de reparatie als Handige Henkie uitgevoerd. Ons kot was weer wind en waterdicht. Dat is toch weer even wat anders dan de bedrading van de trekhaakcontactdoos verkeerd aansluiten, zodat we natuurlijk zonder 12 volt zitten. Het is maar waar je goed in bent….Van een wandeling zoals we ons voorgenomen hadden kwam helaas niks. We hebben de kachel maar aangemaakt De weersvooruitzichten voor morgen zijn gelukkig goed. Ons is zon beloofd met een aangename 24 graden. Dat zijn we al een hele maand niet gewend! Wat een luxe! Overigens vreemd dat de ANWB vermeldde dat de camping niet gecontroleerd was, terwijl zowel terrein, voorzieningen als de vriendelijke ontvangst en hulp een voorbeeld waardig bleken.

• 29 April 2012 - 09:34

Paul Van Der Wegen:

Een zeer voorspoedige voortzetting van jullie reis toegewenst. Het weer wordt in ieder geval super!
    Groetjes,
    Paul

• 29 April 2012 - 12:23

Marie-Jose:

Nou troosyt je maar, hier was het gisteren mafr 6,6 graden gevoelstemperatuur

• 29 April 2012 - 15:35

Ton De Kort:

Leuk dat jullie een blog bijhouden, ga ik ook doen, maar niet zo heel frequent.
    Ik ben samen met Edwin net terug uit Vinon. Ook via Luxemburg, dus we hebben elkaar net gemist.
    Ik heb trouwens wel een caravan zien rijden met een groot gat erin :-)
    Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Groeten