Week 5, deel 1 - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Week 5, deel 1 - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Week 5, deel 1

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

20 Mei 2013 | Spanje, Cáceres

Week 5, deel 1
Dag 28 Caceres, Extramedura
19-5
We hebben ons vanochtend een beetje verslapen. We schrokken om even voor tienen wakker. Nou ja, moet kunnen. Brood gehaald, gedoucht en op het gemak gegeten. Er staat toch maar een dik uur rijden op het programma. Na een rit door de leegte van Extramedura zijn we in de stad Caceres aangekomen op een camperplaats die er mag zijn. Gelegen in een mooi park, we waren vroeg dus er was nog plaats genoeg. Dat zou later op de dag wat krapper worden. Na het afmaken van het klusje aan de camper, een mooie nieuwe beweegbare muskietenhor voor het pleeraam, hebben we vroeg gegeten. Daarna de stad in. Het bleek een wandelingetje van 10 minuten, maar wel heuvelopwaarts. De oude stad ligt bovenop, nog gedeeltelijk door de oude muren omringt. Binnen de muren een flink aantal kerken en paleizen uit de 16e eeuw, de Spaanse Gouden Eeuw. Een kerk bezocht, inclusief de overblijfselen van een of andere heilige en het beklimmen van de toren. Een prachtig uitzicht was de beloning voor deze klim over een lange wenteltrap. Deze beloning veranderde in een straf toen de daar aanwezige klokken begonnen te beieren. Maar snel naar beneden. Op de torens van vele hoge gebouwen zitten ooievaarsnesten, iets waar de streek om bekend staat. De nesten zijn vrijwel allen voorzien van een jong. Een mooi gezicht. Ik weet niet of dit invloed heeft op de plaatselijke bevolkingsdichtheid...
Eindelijk lekker in het zonnetje vanavond op een terras gezeten.Morgen verder naar het zuiden, naar Zafra.

• 21 Mei 2013 - 16:05

Marie-Jose:

Hallo, hebben jullie het mooie weer al gevonden? Hier is het niet heel fantastisch. Dank je wel voor je brief! Als je teveel warmte en zon hebt, stuur dan maar wat door naar ons. Dag hoor, liefs