Verslag 1,2&3 2018 - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Verslag 1,2&3 2018 - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Verslag 1,2&3 2018

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

01 Mei 2018 | Frankrijk, Millau

Zomerreis 2018
Verslag 1
Zondag 29-4-2018.
Suippes, oost van Reims
Vanmorgen zijn we voor ons doen vroeg vertrokken uit Veldhoven met regen en een temperatuur van 9,5 graad. Via Luik en Namen zijn we bij Bouillon de Franse grens gepasseerd. Gelukkig was het droog geworden met een lekker zonnetje. Eenmaal in Suippes, met de camperplaats midden in het dorp, bleek het binnen bijna 30 graden.
‘s Avonds barstte er een stevig onweer los. Hele gordijnen van water schoven over de parkeerplaats en we waren blij dat we lekker veilig en droog in onze camper zaten. Toen de bui over was hebben we heerlijk gegeten en de avond rustig doorgebracht. Wat is Magda toch een kei in plannen en koken! Alles zit zoals altijd weer op zijn eigen plekje voor het grijpen.
Morgen weer verder naar het zuiden met hopelijk steeds beter weer.

Verslag 2
Maandag 30-4-2018
Bouce, Noord van Vichy
Opnieuw zijn we na een rustige nacht bijtijds opgestaan. De troep kraaien die gisteren ook al tegen elkaar zaten te krassen waren er vandaag weer. De kerk met luidruchtig uurwerk ook. Ieder kwartier wordt hoorbaar bijgehouden en de uren net als bij een Comtoiseklok dubbel. Handig en wij vonden het niet hinderlijk. We hebben een groot deel van de dag regen en een stevige tegenwind gehad. Gelukkig knapte het weer later in de middag op en liet het zonnetje zich zien. We staan nu in midden in een dorpje tegenover de bakker en de kerk. Eveneens met zo’n klok. We kijken uit op een mooi heuvellandschap. Het is hier wel erg stil. Morgen verder via Millau. Een kortere reis ivm Magda’s rug, die al een paar dagen opspeelt.

Verslag 3
Dinsdag 1-5-2018
Millau
Een rommelig begin van de reisdag. We wilden inschrijven op een aantal zonnepanelen op Welschap, maar de site was overbelast en matig geprogrammeerd. Pas na een aantal keren proberen lukte het ons, overigens gedeeltelijk, bij een tankstation. De Mac was nog niet open, we zijn maar verder gegaan. Ditmaal kozen we voor een stukje tolweg om de bekende drukte bij Riom(bij Clermont Ferrand) te ontlopen. Dat schoot wel op. Het weer was in de morgen mooi, maar in de middag buiig. De temperatuur is ronduit laag te noemen, net boven de 10 graden. We zullen op de parking van Millau deze verslagen uploaden. Vannacht slapen we in Sainte Eulalie de Cermon, een middeleeuws dorpje. Morgen komen we dan in Leucate aan.

• 01 Mei 2018 - 16:44

Stef:

Hoi Johan en Magda,

Heel veel plezier en een veilige reis. Wij zijn de meivakantie niet weggegaan ivm een verbouwing. We gaan nog wel een paar dagen naar Zoutelande.

Groetjes,

Jolanda en Stef

• 01 Mei 2018 - 17:51

Marie-Jose:

Hallo jullie zijn goed opgeschoten. De temperatuur is hier ook niet hoger dan 10 graden. En de enkele bui van 3 dagen aan een stuk is eindelijk even leeg. Morgen wordt hij weer gevuld heb ik begrepen. Dag, veel plezier verder, groetjes liefs Marie-Jose.

• 01 Mei 2018 - 18:14

Jolanda En Ed Mosterd:

Hoi Magda en Johan,

Wij wensen jullie een zorgeloze en mooie zomerreis to en ga er maar lekker van genieten hoor,
    na die eindeloze, lange winter brrr.

Groetjes van Ed en Jolanda

• 01 Mei 2018 - 19:38

Hans Zelle:

Beste Johan en Magda,
    Leuk om weer een vakantieverslag van jullie te krijgen! Veel plezier en mooi weer gewenst.
    Groeten, Hans