Verslag 4,5&6,leucate - Reisverslag uit Saint-Genès-de-Castillon, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Verslag 4,5&6,leucate - Reisverslag uit Saint-Genès-de-Castillon, Frankrijk van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Verslag 4,5&6,leucate

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

04 Mei 2018 | Frankrijk, Saint-Genès-de-Castillon

Verslag 4
Woensdag 2-5-2018
Leucate
Na een avond met veel regen en kou stonden we vanochtend goed uitgerust op met een mooie blauwe lucht. Een groot verschil: Gisteravond nog ons elektrisch kacheltje op halve kracht aan (Om te voorkomen dat de stop springt) en de camper voorverwarmd voor het opstaan omdat het zo verrekkes koud was ( 9 graden ) en nu na een uurtje het zweet op het voorhoofd achter de voorruit.
Wat is dit toch een goede camperplaats! Verblijf, stroom en wifi en als het gebouw open is ook nog een douche en toilet en dat voor een luizige 7 euro. We hebben alles op het gemak gedaan en zijn tegen tienen vertrokken voor de 180 km naar Leucate.
Na een voorspoedige trip en boodschappen gedaan te hebben ontmoetten we op de camperplaats onze vrienden Collie en Rieneke. Ook waren er nog meer bekenden van ons. Gezellig! Het waaide flink, maar het zonnetje maakte alles goed. Er werd veel gesurft, een prachtig gezicht. De hele dag hebben we verder eigenlijk weinig gedaan. Omdat er veel wind zou zijn kon Magda onderweg de was doen in de tupperware-emmer en schoon laten schudden. Na aankomst gespoeld en opgehangen. Inderdaad was alles voor de avond weer droog, zelfs de spijkerbroek.
We blijven hier tot zaterdag om tot rust te komen en voor de gezelligheid. Er wordt wel veel wind voorspeld, maar we zien wel of we wegwaaien of niet. De neus van de camper hebben we op de wind gezet.

Verslag 5
Donderdag 3-5-2018
Leucate (zuid van Narbonne)
Een rustdag, bijpraten met onze vrienden, jeu de boules in de namiddag, genieten van het kijken naar het surfen en verder een lekker diner van Magda.
De tramontana veroorzaakt toch wel wat hinder. We hebben de camper gedraaid met de achterkant in de wind zodat we de deur open kunnen doen zonder gevaar van blessures. Vroeg in de avond werd de wind nog sterker, boven windkracht 9 volgens een surfer die een windmeter had. We hebben de camper nogmaals verplaatst. Na een gezellige avond bij Collie en Rieneke zijn we naar onze camper gewaaid die meer op een zeilschip op de woelige baren leek. En dat was niet omdat we veel gedronken hadden. Gelukkig werden we op bed niet zeeziek, maar we zijn wel een paar keer wakker geworden, omdat het nogal te keer ging. Inmiddels bleken er al een flink aantal campers vertrokken. Het aantal surfers was ‘s middags al erg afgenomen, alleen de diehards bleven over. We zijn benieuwd hoe het morgen gaat.

Verslag 6
Vrijdag 4-5-2018
Leucate
Gisteren hebben we de beheerder van de camperplaats moeten bellen omdat we de ticket met de toegangscode kwijt waren. Gelukkig kwam er snel iemand om bij de slagboom een kopietje uit te draaien zonder daar een groot probleem van te maken.
De tramontana waait nog steeds, maar iets minder hard. We kunnen helaas nog niet buiten zitten zonder de tafel en stoelen met scheerlijnen vast te maken, maar we we vermaken ons met een boek, een muziekje en het haakwerk waar Magda mee bezig is.

• 04 Mei 2018 - 13:23

Marie-Jose:

Hallo, leuk van jullie te horen! kun je wel zeggen dat de camper schudt door de wind, maar daar geloven wij natuurlijk niets van! Hier is eindelijk de regen op en ook de wind lijkt even moe te zijn. het is nu wel lekker buiten. Maar van genieten voor zo lang het duurt. We wensen jullie een fijne verdere tijd, liefs peter en marie-Jose.

• 04 Mei 2018 - 16:36

Hans Zelle:

Wij zijn ook een keer in Leucate op vakantie geweest. Mooie stranden. Jammer van de harde wind die jullie hebben. Groetjes, Hans en Bernadette.

• 05 Mei 2018 - 19:09

Tiny:

Hallo lieve luitjes

Gisteren ook al een mailtje gestuurd maar iets verkeerd gedaan nieuwe poging.
    Wij zijn in een zonnig Porlezza na een aantal kwakkel dagen ,blijven hier nog een week,
    Dan een weekje thuis en mag ik twee weken gaan fietsen met Ria.Dit jaar gaan we vanuit Belgie de Maasroute doen tot weer terug in Ridderker, we zien wel zijn we het zat of slecht weer pakken we de trein naar huis.We lezen jullie verslagen met grote belangstelling erg leuk eindigen jullie weer ouderwets op jullie Spaanse camping ik zou maar een stukje grond
    Kopen daar is voordeliger!!!

Liefs Henri Tiny