Dag 13 - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: magda en johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

09 Mei 2012 | Spanje, Albarracín

Dag 13
Datum 09-05
Spanje, Albarracin (west van Teruel, Aragón), Camping Ciudad Albarracin.
Eerste dag waarin we het Spaanse dagritme hebben overgenomen. Altijd effe wennen dat warm eten om 2 uur in de middag terwijl het nogal warm is. De temperatuur is inmiddels flink opgelopen, maar blijft aangenaam op 1150 m hoogte. Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna naar de oude vestingstad gegaan. Een stad met een rijke Moors-Christelijke historie. Op een bergrug staat nog een dikke verdedigingsmuur van een km. Vroeger schijnt de stad 20.000 inwoners te hebben gehad. Nu wonen er nog maar 1/10 deel daarvan. De bezichtiging vereiste nogal wat klauterwerk op trappen en steil oplopende straatjes. Je moet hier niet met een rollator heen gaan. Alles wel nog in middeleeuwse staat. Het is gerestaureerd na verwoestingen in de burgeroorlog en staat op de werelderfgoedlijst. De bouwstijl is mudéjar en je kunt goed zien dat het modernisme van Barcelona hiervan afgeleid is. Prachtige vergezichten en schilderachtige straatjes en pleintjes. Na dat geklauter was de siësta welverdiend. Volgens Philips II behoor je dat eigenlijk als volgt te doen: Hij zat op een soort troon met een reusachtige sleutel in zijn hand tijdens de siësta en dommelde in de warmte langzaam weg. Als de sleutel uit zijn hand gleed en op de plavuizen viel schrok hij wakker om te merken dat hij de siësta verkeerd benutte: Net niet echt slapen, maar dutten en toch niet echt wakker zijn.
Na de siësta eindelijk eens naar de 12 volt aansluiting van de trekhaak gekeken. Nog eens gezocht naar de zekering van de constante stroomdraad en weer niet gevonden. Ik heb er maar een nieuwe draad bij getrokken, direct van de accu. Een lastig werkje om alles door de auto te voeren en weg te werken. Maar goed alles doet het weer. Eigen schuld dikke bult. Thuis een goed werkende contactdoos uit voorzorg vervangen….. Wim zei het al: Wat het doet, doet het en bij vervanging loop je een groter risico. Hij had gelijk.

• 10 Mei 2012 - 19:40

Ad En Patricia:

Johan
    Je hebt toch wel een zekering tussen de accu en je nieuwe draad geplaatst???
    Voor verder advies moet je eens naar Theo Hendrikx vragen, die heeft het voor elkaar gekregen om de Ford trekker in de fik te laten vliegen, ook met een lullig 12 volt draadje. Mooie k%%#%I&^%%$##$%&.
    Het valt mij op dat ik nergens een foto zie van Magda die op een terrasje een lekkere Dame Blanche zit te verorberren, Geef dat vrouwtje een ijsje, Krent