El Burgo de Osma - Reisverslag uit El Burgo de Osma, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu El Burgo de Osma - Reisverslag uit El Burgo de Osma, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

El Burgo de Osma

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

30 April 2015 | Spanje, El Burgo de Osma

29-4 Calatayud
Het bevalt hier wel. Het is een mooie stad, ze bakken lekker brood en na een regenachtige nacht is het al snel zonnig. We hebben een flinke trip door de omgeving gemaakt. Eerst door een dal naar Doraca, een oud ommuurd stadje. We parkeren net buiten de poort en lopen over de hoofdstraat om uiteindelijk bij de andere poort een kleine bar binnen te gaan. Als gebruikelijk een piepkleine tap, met daarachter een eetzaaltje. Naar Spaans gebruik gooit iedereen zijn rotzooi op de grond, daar wennen wij nette Hollanders nooit aan. De moeder van de barman kookt en goed ook. Zelfs de wijn- voor mij uiteraard aangelengd met water- smaakt. Na een kleine drie kwartier stappen we geheel voldaan op. Wat eet je toch lekker hier in Aragon en ze kijken zeker niet op een extra schepje als ze merken dat je van het eten geniet. De tocht terug gaat over een prachtige en vruchtbare hoogvlakte op zo'n 1000 meter hoogte met veel wijnbouw. De wegen omhoog zijn smal en zeker als er ook nog een vrachtwagen beladen met boomstammen je tegemoet komt. De vergezichten zijn overweldigend. Onderweg rijden we door een stevige bui. Aan het eind van dag komen we weer in Calatayud aan. Ook leuk is om diesel te kunnen krijgen voor minder dan 1,15 euro per liter bij de Simply supermarkt. Morgen weer verder.

30-4 El Burgo de Osma (Oost van Soria)
Route: Calatayud, Snelweg A2, Almazan, El Burgo de Osma. 140 km
Vandaag Calatayud verlaten. Eerst over de snelweg en dan naar het noordwesten door een mooi, golvend en vruchtbaar gebied met rode aarde dat doet denken aan de Franse Champagne. Het is erg dunbevolkt. We drinken koffie in een oude vestingstad, Monteagudo de las Vicaries, het eerste plaatsje binnen de autonome regio Castilia y Leon. De camperplaats is vlak naast het oude ommuurde centrum waarin we een kerk zien met een toren in de Spaanse Rococostijl. Dus nog overdadiger. Omdat we rond half een aangekomen zijn gaan we nog voor de siësta het centrum bekijken. We nemen de IPad mee om deze verslagen op internet te zetten. We zijn benieuwd wat we te zien krijgen, hopelijk in ieder geval een bakker voor morgenochtend. Dan zijn we van plan naar Avila te rijden.

• 30 April 2015 - 14:46

Marie-Jose:

Hallo, pas maar op met die boomstammen! Ze liggen hier niet altijd even vast, soms komt er eentje naar beneden. Hij zal maar net op je wagen stuiteren. Ik had jullie wel wat kruiden mee kunnen geven. Die kunnen toch goed gedroogd. Maar ja, als je eenmaal weg bent, kan ik je natuurlijk van alles meegeven. Volgende keer maar weer. Veel plezier verder en goede reis! Liefs Marie-Jose

• 30 April 2015 - 16:58

Bertie:

Ha Magda en Johan,

Als ik jullie verhaal zo lees is het daar genieten en heel goed toeven! Leuk om jullie verslag te lezen.

Liefs,
    Bertie

• 30 April 2015 - 21:22

Tiny:

Mooi dat we jullie weer kunnen volgen,in Burgos was ik met vriendin Riea verleden jaar i.v.b. onze pelgrimage.Het is een prachtig gebied veel groen en dat hebben wij geweten,het regent er heel veel,hebben wij ondervonden.
    Henri en ikke zitten in de caravan,maar we zijn met de camper naar Porlezza gegaan,dit omdat ons dat beter leek i.v.b.met de nieuwe heup, het gaat heel goed Henri loopt met een stok en vandaag heeft hij weer gefietst.De meeste problemen had hij nog met slapen want je kunt niet echt liggen zoals je wilt in bed,ook een extra wijntje helpt bidons niet meer want dat dronken we sowiezo al.
    Verder hier alles goed het is dus voor ons geen voorjaars reis geworden zoals we van plan waren Spanje. Portugal volgende keer maar.
    We hebben nu geboekt voor Engeland en dan vier weken Ierland,dit omdat ik dan hoop dat het daar nog niet zovol is van Nederlanders en Duitsers.
    We gaan 30juni over naar Engeland blijven daar een volle week dan vier weken Ierland en dan weer een goede week Engeland.
    Maar eerst ga ik nog met Ria fietsen in de Yorkhire Moors veertien dagen,dat hadden we al voor de heup operatie geregeld,in juni zijn we dan een paar weken thuis.Verder vertel ik de volgende keer b.v.hoe het met onze nazaten gaat.
    Dikke knuffel en ben lief voor elkaar Henri & Tiny

• 02 Mei 2015 - 17:20

Ad En Patricia:

Beste luitjes

Vrachtwagens met boomstammen onmiddelijk doorsturen naar Fields logging bv. Groeten vanaf de Stille Wille waar ik het zwembad net geopend heb voor het seizoen. Zit nu met een weitsen biertje in de hand naar het kraak heldere water te kijken, wat ben ik toch een vakman!!!!
    Wij gaan morgen onze camper vertrek klaar maken om een paar dagen naar Axel te gaan samen met de weduwe van der Heijden.

Doe voorzichtig,
    Ad en Patricia