Week 3 deel 1 - Reisverslag uit el Pont de Suert, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Week 3 deel 1 - Reisverslag uit el Pont de Suert, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Week 3 deel 1

Door: Johan en Magda

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

07 Mei 2013 | Spanje, el Pont de Suert

Dag 15
6-5 Calaf(Lleida)
Vanochtend met wat vertraging uit Malgrat vertrokken. Bij Magda was een tand afgebroken en hoewel ze geen pijn had leek het beter in bekend gebied een tandarts te bezoeken om erger te voorkomen. Weer eens een staaltje van de Spaanse familiecultuur meegemaakt. Bij vragen of de receptioniste even naar een ons bekende tandarts wilde bellen werden we onmiddellijk doorgeleid naar een andere, nl de broer van de campingbaas. Gelukkig konden we daar, het bleek een orthodontist te zijn, direct terecht. We werden keurig geholpen met een noodoplossing voor het probleem en er werd bijna een afspraak gemaakt voor een aantal verdere behandelingen in de loop van de komende weken. We hebben Het er maar op gewaagd en zijn toch op doorreis gegaan. Door tijdverlies, niet in het minst doordat we nog een barretje wisten waar ze erg lekkere cappuccino hadden. Haasten is er toch niet meer bij. Het reisdoel wat naar voren verlegd en 'smiddags zaten we al om vier uur op een terras in Calaf zo'n 45 km west van Manresa, te leuteren met de plaatselijke bevolking op een terras aan een soort verstopte Plaza. Weer een typisch Spaans stadje, het oude deel gebouwd rond een oude kerk. Onder de kerk was de crypte van een of andere heilige te bezoeken. De temperatuur gaat nu naar de 27,28 graden. Morgen gaan we verder naar het noordwesten de Pyreneeën in richting Val d'Aran, op de grens van Frankrijk en op 2500 m hoogte. We zien wel of we het daar niet te koud vinden. Er ligt nog sneeuw.
Dag 16
7-5 El Pont de Suert(Parque Nacional d'Aiges Tortes/val D'Aran)
Na een korte trip naar Tremp toch maar besloten naar de plaats te rijden die we eigenlijk voor de volgende dag bedoeld hadden. Heerlijk weer en een prachtige rit door de uitlopers van de Pyreneeën. Steile, maar redelijke wegen met erg mooie uitzichten op groene en afgesloten valleien en besneeuwde toppen. Geen toerist gezien, maar hier op de camping natuurlijk wel de gebruikelijke Nederlanders. Die zie je overal, vooral pensionados zoals wij die mooie reizen maken. Ons karreke moest vandaag erg zijn best doen: haarspeldbochten die zo steil waren dat de eerste versnelling niet gespaard kon worden. Morgen gaan we de regio verkennen, deels met de camper, deels te voet. Daarna zien we wel of we nog een dag blijven. Hangt af van hoe het weer zich zal ontwikkelen. De Pyreneeën zijn niet te vergelijken met de Alpen. Ze zijn veel ruiger en desolater. Veel afgesloten valleien en een bevolking die het meestal van wat toerisme moet hebben. We hebben nu uitzicht op de skipistes die er nu groen bijliggen. Heel gevarieerde flora en fauna. We hebben onderweg Al koningsarenden gezien die op de dynamische thermiek zweefden. Ze kunnen een spanwijdte behalen van zo'n 3 meter.

• 07 Mei 2013 - 18:43

Julia Van Akkerveken:

Hoi Johan en Magda.
    mooi verslag ,jammer van Magda haar tand hoop dat deze oplossing goed blijft zitten .
    fijn dat het goed met jullie gaat verder nog een fijne reis gr

• 08 Mei 2013 - 07:46

Marie-Jose:

Ik heb de foto's bekeken. Mooi hoor! Het gaat niet helemaal goed met de tanden van Magda he? Als jullie terugkomen, heeft ze zo'n mummelmondje. Maar er zijn nog kunstgebitten genoeg. Fijne tijd verder.