Week 9, deel 2 - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Week 9, deel 2 - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Week 9, deel 2

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

20 Juni 2013 | Spanje, Guardamar del Segura

Week 9, deel 2
Dag 56, 57,58
17-6 (donderdag) Vera Playa, onofficiële camperplek.
Dag 56
Op dinsdag zijn we door de Alpujaras naar de kust gereden, niet voordat we bij de campingbeheerder gevraagd hadden hoe de wegen waren. Het is hier behoorlijk bergachtig en ooit erg smal. Hij raadde een route aan die ik zelf nooit gekozen zou hebben. Gelukkig bleek de weg wel erg bochtig, maar had men hem behoorlijk opgeknapt. Met wat last in de schouders van het vele sleuren aan het stuur kwamen we op een kilometerslang recht stuk en daarna reden we door een hele dorre streek, een echte woestijn met canons en maar enkele planten/struiken. Daarna zijn we na wat zoeken pal aan het strand komen te staan in een droge rivierbedding. Een prima plek, geen Camping, maar wel een douche. We zijn daar 2 dagen gebleven om lekker vanuit bed naar de zee te rennen voor een ochtendduik. Het geheel ziet eruit als een baai op de Seychellen, alleen staan er gaan palmen aan het brede strand met de helblauwe zee, maar pijnbomen. In de verte staat een modern uit de grond gestampt stranddorp met hotels en vakantiewoningen.
Dag 57 Vera Playa
Stranddag waarbij bleek dat onze Franse buurman vertrok ondanks afspraak om hier samen te blijven staan. Toch de nacht maar in ons eentje de nacht doorgebracht. De Guardia Civil en de lokale politie reed regelmatig rond. Zeker om te controleren of we in het parkeer en kampeerverbod aan het overtreden waren. Dat was wel zo, maar ze zeiden daar overigens niks van. Wel van een hondje dat op het strand bij een familie op de handdoek lag. Ze konden meteen vertrekken. Toch lekker geslapen en bijtijds de volgende dag vertrokken.
Dag 58 (19-6) Camping Marjal in Guardamar de Segura.
Vandaag weer een paar honderd km opgeschoven naar het noorden. Het weer is stabiel en goed. Weer door een soort woestijn gereden waar we zelfs huizen zagen die half in de rotsen gebouwd zijn. Deze grotwoningen zijn er op andere plaatsen ook als toeristische attractie te zien (Guadix), maar hier zijn ze gewoon in gebruik als woning. Aangekomen op de camping in Guardamar de Segura bleken we in een luxe ressort terecht te zijn gekomen, inclusief Sportfaciliteiten, sauna en Spa. We zijn lekker op van die bedden aan de rand van een reusachtig zwembad met Palmeilanden, waterspeeltuigen en een heuse waterval gaan liggen. Weer eens heel wat anders. We kunnen er maar moeilijk aan wennen, we zijn gewend aan veel eenvoudiger leven. Maar ja we zitten tenslotte aan de Costa Blanca. Morgen maar weer verder, te meer dat de dagprijs meer dan verdriedubbeld wordt ivm het begin van het middenseizoen.

• 21 Juni 2013 - 08:13

Marie-Jose:

Ja, als je zo luxe campeert, kun je ook niet verwachten dat het allemaal gratis is he. Je hoort bij de rijken of niet. Is toch ook wel eens leuk. Gelukkig dat het weer een beetje stabiel aan het worden is. Dat is in Nederland nog niet doorgedrongen. Veel plezier onderweg! Liefs