Week 10, deel 2 - Reisverslag uit Torredembarra, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu Week 10, deel 2 - Reisverslag uit Torredembarra, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

Week 10, deel 2

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

26 Juni 2013 | Spanje, Torredembarra

Week 10,deel 2
Dag 62, 63
24, 25 - 6 (camping Tropicana, Alcossebre, zuid van Delta d'Ebro)
Op zondagavond middernacht werden op het strand de vreugdevuren voor San Juan aangestoken. Langs de hele kust te zien als rode vlammen. Veel knetterend vuurwerk en families Die in groepjes rond de vuren en vuurtjes zaten te eten. Dit feest is net als met kerst een christelijke invulling van een heidens feest: de zonnewende naar de zomer. En ach wat doet het er toe, als je maar een feest kunt vieren!
Na nog een rustige dag op de camping, omdat er te veel wind stond voor het strand, zijn we op dinsdag weer vertrokken op onze reis richting noorden. Op maandagmiddag nog lekker in het restaurant gegeten. We passeerden Valencia via de rondweg en werden door onze doorgaans betrouwbare lultrut op een gegeven moment via een uitrit van de snelweg naar een wit weggetje verwezen. Dit leidde door een soort polder, maar dan droger. Het leek nergens heen te gaan. Pas na de koffie bleek dat we naar zee geleid werden over een smal paadje. We kwamen via een strandweg aan de zuidkant, dus nooit gebruikte zijde van de camping uit. Dit bleek voor de afwisseling weer een eerste categorie camping met de nodige luxe. Magda is daar naar de kapster geweest die zo vriendelijk was om wat langer te werken, ondanks dat ze op punt stond de zaak te sluiten voor vandaag. Na de mededeling dat er aan Johan weinig te verdienen viel, vertrok ze met haar vriendje en zijn wij naar het strand gegaan. Vanavond hebben we de camping bekeken. Erger kan het niet worden: Naakte Griekse beelden die water plassen, kletterende namaakwaterpartijen, kaketoes en grote papegaaien in kooien, een industrieel veegmachien voor de paden van de camping, een luxe binnen- en buitenbad, een plee zo mooi dat je die nauwelijks durft te gebruiken, enz. Morgen gaan we verder naar Torredembarra, noord van Tarragona.

• 26 Juni 2013 - 15:10

Marie-Jose:

Ik zou die wc maar mooi hebben laten wezen. Je kon toch gewoon naast die beelden gaan staan? Tís wel bizar! Komen jullie weer op hetzelfde plekje te staan op La Tordera. Ik heb een brief gestuurd en daar maar vast het nummer bij gezet. Gisteren was een aardige dag hier. Kon zelfs in korte broek. Vandaag vinden ze het hier ook allemaal prachtig, maar er zijn veel wolken en een koude wind. Ik ben buiten blij met een vest. Ik zag wel bij het weerbericht dat het mooie weer opgeschoven is tot het zuiden van Frankrijk. Ik neem dus aan dat jullie nog geen afscheid hoeven nemen van het mooie en warme weer. Dag hoor, liefs Marie-Jose

• 26 Juni 2013 - 16:45

Hennie Merks:

Hoi Hoi Leuk jullie verslag weer gelezen,het weer hier is niet om over te naar huis te schrijven dus doe ik dat maar niet.Regen regen en nog eens regen.Hoop dat het volgende week iets beter wordt,al is het maar droog,en niet te veel wind zou ook fijn zijn,want dan gaan we de fietsvierdaagse weer aanvangen.heel veel groetjes en liefs hennie doegggggggggggggg!