12-6-2017 Chinchilla de Monte Aragon en Banos de F - Reisverslag uit Fortuna, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu 12-6-2017 Chinchilla de Monte Aragon en Banos de F - Reisverslag uit Fortuna, Spanje van Johan en Magda - WaarBenJij.nu

12-6-2017 Chinchilla de Monte Aragon en Banos de F

Door: Magda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan en Magda

13 Juni 2017 | Spanje, Fortuna

12-6-2017 Chinchilla del Monte ( 15 km zuidoost van Albacete.
De trip naar deze camperplaats had wat voeten in de aarde. We zijn via de snelweg naar Ubeda gereden. Inmiddels was de temperatuur naar de 38 graden gestegen. Het landschap na Cordoba werd droger en droger. Na de graanvelden kwamen de eindeloze dalen met olijfbomen, keurig op een rij. Ontelbare! In Ubeda boodschappen gedaan bij de lidl en daar op domme wijze een achterlicht van de fietsendrager stuk gereden tegen de bescherming van een lantaarnpaal. Vergeten om de handrem aan te trekken en dan krijg je dat. De camperplek was een tegenvaller: alles zag er keurig uit, maar geen spat schaduw en het nabijgelegen zwembad bleek nog dicht. We besloten er nog een 225 km aan te plakken. Weer de olijfbomen in. En dat zo,n 125 km. Lang. Overal waar je keek die rijtjes bomen. Daarna een overgang naar graanvelden en toen algehele woestenij. Af en toe een plaatsje en dan weer tientallen km warme verlatenheid. Na wat bergachtig gebied reden we de vlakte bij Albacete op. 40 km kaarsrechte weg die als een streep getrokken was. De aansluiting op de snelweg was een verademing en dat was de ons bekende camperplek bij Chinchilla ook. Prachtig aangelegd, een fris windje en rust want we stonden alleen. Snel een illegale douche genomen door bij ieder een 6 literfles koud water over elkaar leeg te laten lopen en toen lekker gegeten in de schaduw van de camper, ook weer illegaal op onze stoelen. Je mag op veel plaatsen in Spanje immers alleen maar parkeren....Morgen een anderhalf uur rijden richting kust. We gaan naar een camping bij thermale bronnen in Banos de Fortuna bij Murcia.

13-6-2017 Camping Fuente de Banos Fortuna ( 40 km noord van Murcia)
Magda blijkt geen last van bulten door zonneallergie te hebben, maar ze is gewoon verrotgestoken en -gebeten door muggen en vliegen. Zelf heb ik er nauwelijks last van, wat wel wat sneu is voor mijn bultenaartje.
Vandaag door een echte woestijn richting Murcia gereden, dan het binnenland in, nog droger en woester, een klein stadje dat in de zon ligt te bakken en dan weer eens zo'n leuk Spaans pareltje: een camping met een thermaalbad. De bronnen blijken al duizenden jaren in gebruik. De camping is uitstekend verzorgd, het restaurant eenvoudig, maar erg goedkoop en het thermaalbad niet zo groot maar heerlijk om lange tijd in het water van 33 graden te verblijven, dan wat keutelen onder diverse douches en vervolgens bij de camper weer een koud drankje. Voorwaar geen slecht leven. Zelfs de warmte wordt getemperd door een lekker windje. Als het vannacht wat afkoelt, dan overwegen we nog een dag te blijven.
We gaan daarna naar de kust.

• 14 Juni 2017 - 07:33

Marie-Jose:

Hallo, het lijkt gek, maar je kunt ook genoeg krijgen van de warmte he? Wanneer je in Nederland bent denk je laat de warmte en de zon maar komen. Maar jullie zijn toch weer een aardig eind gekomen! Wij hebben een hazelmuis in het schuurtje. Een leuk diertje! Had nog nooit zoiets gezien. Het is hier iets frisser dan bij jullie. 35 graden, maar ook dat mag wel wat minder. Dag hoor, liefs Marie-Jose

• 15 Juni 2017 - 12:52

Hennie Merks:

O wat erg al die bulten ,dacht dat jij wel overal tegen kon na al die jaren ,maar helaas toch niet,heel veel sterkte ermee hoor,En zo heet als het nu is is wel heel uitzonderlijk,Het is hier ook behoorlijk warm hoor maar ze zeggen dat er vanavond onweder komt met regen ,nou dat hoop ik dan maar want de tuin kan wel wat gebruiken.Onze Pascale vertrekt vanmiddag naar Bodrum met Willie samen,voor twee weekjes en ik ga de poes en de plantjes bedienen,trouwens met jou plant gaat het uitstekend hij kan het goed vinden met de plantjes van mij ha ha groetjes en beterschap Magda HOU DOE